Futurama

Futurama


Odcinki
1
Dwuwymiarowe wyścigi
+Profesor Farnsworth dołącza do gangu, zajmującego się nielegalnymi wyścigami. Po zderzeniu cała załoga trafia do dwuwymiarowego świata.
2
Romantyczne wakacje
+Fry i Leela nie mogą znaleźć chwili dla siebie, więc postanawiają ruszyć na miłosną eskapadę. Niestety ich romantyczne wakacje kończą się koszmarnie. Tymczasem Amy w przebraniu podróżuje do świata rodem z „Planety małp”.
3
Ziemski przybysz
+4
Folkowy idol
+W więzieniu o zaostrzonym rygorze Bender poznaje słynnego piosenkarza muzyki folk i postanawia wykonać kopię jego cennej gitary.
5
Nieludzka pochodnia Nieludzka pochodnia
+Bender ratuje grupę uwięzionych górników i zostaje słynnym strażakiem. Kiedy załoga dostrzega jednak, że robot jest na każdym miejscu, gdzie wybucha pożar, zaczynają podejrzewać go o podkładanie ognia.
6
Bajkowy poranek
+Bohaterowie „Futuramy” występują w trzech krótkich filmach animowanych, z których jeden jest parodią bajki o Scoobym Doo.
7
Calculon 2.0
+Bender postanawia rabować groby, żeby przywrócić do życia swojego ulubionego aktora Calculona.
8
Zagubiony tyłek
+Bender przemierza cały wszechświat w poszukiwaniu swojego błyszczącego, metalowego tyłka, który stał się częścią latarni morskiej.
9
Leela i genetyczna manipulacja
+Kiedy w wyniku rzadkiej choroby Leeli wyrastają macki, bohaterka trafia na ślad tajnego laboratorium inżynierii genetycznej.
10
Gra o ton
+Muzyka ze statku obcych, który zbliża się do Ziemi, sprawia że załoga postanawia wejść do świata snów Fry'a, żeby poznać znaczenie tajemniczej melodii.
11
Morderstwo w Planet Express
+Profesor Farnsworth ma dość ciągłych narzekań ze strony załogi, więc wysyła wszystkich na szkolenie, które ma stworzyć z nich zgrany zespół.
12
Zapach miłości
+Smród, jaki wydaje z siebie Dr. Zoidberg doprowadza jego partnerkę na randce do wymiotów. Wkrótce jednak znajduje on nową ukochaną, która na swoje szczęście jest pozbawiona węchu. Z kolei Bender staje do walki w zabójczym konkursie stepowania.
13
W międzyczasie
+Fry prosi Leelę o rękę, kiedy wspólnie godzą się z czekającym ich losem po tym, jak najnowszy wynalazek Profesora zakłóca samą strukturę czasu.
1
Robota robota
+Bender płodzi dziecko automatowi, sprzedającemu napoje. Musi jednak następnie stoczyć walkę o prawo do opieki nad swoim synem Benem.
2
Pożegnanie z dłonią
+Starożytne proroctwo zapowiada, że świat skończy się w roku 3012. Grupa mieszkańców Ziemi zostaje wybrana, żeby ruszyć na pokładzie statku kosmicznego na Marsa.
3
Decyzja 3012
+Leela zostaje szefową kampanii prezydenckiej kandydata, który dziwnym trafem nie może się wylegitymować swoim aktem urodzenia.
4
Bender paparazzi
+Bender przystępuje do grupy paparazzich i próbuje sfotografować słynnego aktora, którego twarzy nigdy nie widziano.
5
Ojczym Zapp
+Morris i Munda, rodzice Leeli, postanawiają wziąć rozwód. Leela jest przerażona, kiedy jej matka zaczyna spotykać się z Zappem Branniganem.
6
Efekt motyla
+Amy i Leela uzależniają się od „Nektaru”, suplementu diety, który zwiększa ich formę podczas uprawiania dyscypliny sportu rodem z przyszłości.
7
Hermes czy robot
+Hermes zostaje wyrzucony z firmy Planet Express, a jego miejsce zajmuje robot. Mając dość poczucia niższości wobec maszyn, Hermes zaczyna zastępować części swojego ciała mechanicznymi elementami.
8
Oktoberfest
+Załoga Planet Express wybiera się na Oktoberfest. Bender poluje na mamuty włochate. Fry zostaje ofiarą koszmarnego wypadku podczas produkcji kiełbasy.
9
W poszukiwaniu wolnej woli
+Bender rusza na poszukiwania sensu życia, kiedy dowiaduje się, że jako robot jest pozbawiony wolnej woli.
10
Powrót emerytów
+Profesor jest głęboko poruszony, kiedy jego rodzice postanawiają nagle wrócić z wirtualnej emerytury.
11
Mars Vegas
+Załoga rusza na Marsa, gdzie przygotowują skok na kasyno, żeby odzyskać skradzioną własność mafii robotów.
12
Polowanie na lisa
+Po uratowaniu robotycznego lisa przed myśliwymi, sam Bender staje się zwierzyną łowną.
13
Naturama
+Zobaczcie Profesora jako żółwia, Zoidberga jako kałamarnicę oraz Fry'a jako rybę. Bender i reszta załogi przyjmują role dzikich zwierząt w filmie przyrodniczym.
1
Benderama
+Bender zyskuje zdolność samoreplikacji, co grozi opanowaniem Ziemi przez wielkie stada jego kopii. Tymczasem cała ludność świata jest w stanie mocno wskazującym, kiedy woda zmienia się w alkohol.
2
Neutopia
+Członkinie załogi szykują się do pozowania w rozbieranym kalendarzu. Spotykają też dziwnego kosmitę, mającego moc zmiany ich cech płciowych.
3
Duch maszyn
+Kiedy Bender umiera, jego oprogramowanie zaczyna straszyć w siedzibie Planet Express. Tymczasem Robo-diabeł zabiera Bendera do piekła dla robotów. Fry przenosi się do świata Amiszów.
4
Prawo i wyrocznia
+Fry rzuca pracę i zostaje policjantem w wydziale przyszłych przestępstw.
5
Milczenie szczypiec
+Po złożeniu zeznań przeciwko mafii robotów, Bender ukrywa się w ramach programu ochrony świadków.
6
Leela i dzieciaki
+Po zabawie z wychowankami swojego dawnego sierocińca, Leela staje się wschodzącą sławą Hollywood, kiedy tworzy popularny program telewizyjny dla dzieci.
7
Wszystkie głowy prezydentów
+Członkowie załogi zmieniają bieg historii, kiedy cofają się w czasie do amerykańskiej rewolucji. Profesor postanawia za wszelką cenę oczyścić splamioną reputację swoich przodków.
8
Mobius Dick
+Po dziwnym spotkaniu w Czworościanie Bermudzkim Leela wpada w obsesję na punkcie upolowania kosmicznego, czterowymiarowego wieloryba.
9
Fry i jajo
+Fry opiekuje się jajem obcych, z którego wykluwa się koszmarny potwór.
10
Tajemnica Zoidberga
+Załoga odkrywa mroczny sekret na temat tajnej misji, jakiej podjęli się profesor i doktor Zoidberg wiele lat temu.
11
Wojna o katar
+Katar Fry'a sprawia, że świat przyszłości styka się z przeziębieniem, co okazuje się mieć straszliwe konsekwencje.
12
Przetaktowany
+Bender przekształca się w boską istotę dzięki podkręceniu swojej mocy obliczeniowej. Tymczasem Leela i Fry rozstają się.
13
Reinkarnacja
+„Futurama” zostaje odtworzona w trzech alternatywnych wersjach: klasycznej czarno-białej, w stylu oldschoolowej gry wideo i w stylu japońskiego anime.
1
Odrodzenie
+Po koszmarnej kraksie statku kosmicznego Profesor próbuje przywrócić do życia swoją załogę za pomocą nowej maszyny.
2
W rajskim ogrodzie
+Zabójczy satelita jest na kursie kolizyjnym z Ziemią. Leela i Zapp Brannigan trafiają na planetę podobną do rajskiego ogrodu.
3
Atak morderczej apki
+Cała załoga kupuje nowoczesne telefony. Żeby zaistnieć w mediach społecznościowych, Fry umieszcza w sieci wstydliwe nagranie śpiewającego czyraka Leeli.
4
Propozycja nieskończoność
+Amy i Bender zaczynają się spotykać, co jest tematem tabu w XXXI wieku. Bender rozpoczyna kampanię na rzecz legalizacji roboseksualnych małżeństw między ludźmi a robotami.
5
Kod da Vinci
+Fry przypadkowo znajduje szkic Leonarda da Vinci. Załoga rusza do Rzymu z przyszłości, żeby odkryć tajemnice wielkiego artysty.
6
Śmiertelna inspekcja
+Bender chwali się swoją idealną budową, po czym odkrywa, że cierpi na zabójczą wadę produkcyjną. Nagle musi sobie poradzić z wizją własnej śmiertelności.
7
Zmarły Philip J. Fry
+Profesor wynajduje jednokierunkowy wehikuł czasu, który zabiera załogę jeszcze dalej w przyszłość bez nadziei na powrót.
8
Koty rządzą
+Amy ma obronę pracy na Uniwersytecie Marsjańskim, ale przerywa jej uroczy kot. Zwierzak zabiera się z załogą z powrotem na Ziemię, gdzie zaczyna zwoływać innych przedstawicieli swojego gatunku. Inteligentne koty wkrótce przejmują władzę nad światem.
9
Ewolucja robotów
+Profesor Farnsworth prowadzi badania nad teorią ewolucji na planecie zamieszkanej przez roboty.
10
Spodziewana zamiana ciał
+Amy i Farnsworth zamieniają się ciałami, dzięki czemu profesor może znów poczuć się młody, a dziewczyna szczupła. Jedynym problemem jest to, że nie potrafią dokonać zamiany z powrotem. Próbując rozwiązać sytuację, reszta załogi także dokonuje zamiany ciał.
11
Kosmiczny rozwód
+Para królewska obcych ma problemy małżeńskie. Ndnd ma dość męża i jego braku zapału do podbijania innych światów, więc wysyła go z zadaniem inwazji na Ziemię. Kiedy Lrrr zostaje tam wzięty za uczestnika konkursu na najlepszy kostium, kosmitka postawia go porzucić.
12
Bunt mutantów
+Leela prowadzi armię podziemnych mutantów do buntu przeciwko ludziom z powierzchni.
13
Spektakularny odcinek świąteczny
+Załoga Planet Express stara się zachować tradycyjne zwyczaje świąteczne. Przy okazji poznają znaczenie każdej z obchodzonych okazji przy akompaniamencie piosenek.
1
Wielki skok Bendera: część pierwsza
+Hermes traci głowę. Leela się zakochuje. Ziemię opanowują obcy e-mailowi oszuści. A klucz do podróży w czasie skrywa tatuaż Bendera na tyłku Fry'a.
2
Wielki skok Bendera: część druga
+Bender pomaga obcym w historycznym rabunku, romans Larsa i Leeli nabiera tempa, a załamany Fry wraca do roku 2000, gdzie ściga go dyszący żądzą mordu Bender.
3
Wielki skok Bendera: część trzecia
+Kiedy Leela i Lars szykują się do ślubu, dowiadujemy się, co spotkało Fry'a, kiedy wrócił do XXI wieku.
4
Wielki skok Bendera: część czwarta
+Ludzie stawiają opór obcym, a sekret Larsa wychodzi na jaw.
5
Bestia o miliardzie macek: część pierwsza
+Fry napotyka ogromnego obcego o wielu mackach, który wykorzystuje dziurę w przestrzeni kosmicznej, żeby realizować swoje miłosne żądze względem mieszkańców Ziemi. Tymczasem Bender poznaje swojego idola Calculona i dołącza do Ligi Robotów.
6
Bestia o miliardzie macek: część druga
+Zapp dowodzi uderzeniem militarnym na anomalię kosmiczną. Załamany Fry postanawia opuścić wszechświat. Obsesja Bendera na punkcie Ligi Robotów przynosi w końcu owoce.
7
Bestia o miliardzie macek: część trzecia
+Istota z mackami z wszechświata po drugiej stronie anomalii przejmuje nasz wszechświat. Leela, Amy i Zapp jako jedyni stawiają opór. Bender traci złudzenia względem Ligi Robotów.
8
Bestia o miliardzie macek: część czwarta
+Wszyscy we wszechświecie żyją razem w szczęściu z wyjątkiem sceptycznej Leeli. Bender tęskni za ludźmi i dowodzi pirackim statkiem robotów, żeby ich odzyskać.
9
Gra Bendera: część pierwsza
+Kiedy ceny paliwa szybują w górę, załoga Planet Express rusza na niebezpieczną misję do jedynej kopalni ciemnej materii na świecie, z której pochodzi napęd dla wszystkich statków kosmicznych. Pod powierzchnią kryje się tam jednak dużo dziwniejsze miejsce: średniowieczna kraina pełna smoków, czarów i pijanych rycerzy, łudząco podobnych do Bendera.
10
Gra Bendera: część druga
+Kiedy lekarze nie są w stanie dotrzeć do Bendera, zlecają mu robotomię. Profesor Farnsworth, Leela i Fry badają dokładniej kopalnię ciemnej materii.
11
Gra Bendera: część trzecia
+Gdy Bender przechodzi robotomię, Farnsworth, Leela i Fry trafiają z Benderem do jego wyimaginowanego świata Dungeons & Dragons.
12
Gra Bendera: część czwarta
+Kiedy Farnsworth i reszta załogi dociera do celu, rozpętuje się decydująca bitwa o antykryształ. Ale na końcu i tak miłość zwycięża zło.
13
W zieloną dzicz: część pierwsza
+Fry zdobywa moc czytania w myślach i bierze udział w hazardowych turniejach pokera. Bender wdaje się w romans z seksowną żoną Donbota.
14
W zieloną dzicz: część druga
+Leela dołącza do ekofeministek, aby powstrzymać Leo Wonga przed budową galaktycznego pola do minigolfa. Fry dowiaduje się więcej na temat swojej nowej zdolności i otrzymuje zadanie uratowania całego wszechświata.
15
W zieloną dzicz: część trzecia
+Fry pracuje u Wonga jako tajny agent, ale nie może powiedzieć Leeli, że naprawdę jest po jej stronie. Zapp, Kif i Bender próbują schwytać feministki. Fry poznaje kolejne fakty, które zbliżają go do prawdy.
16
W zieloną dzicz: część czwarta
+Leela, Amy i feministki stają przed sądem.
1
Na gorącym uczynku
+Nagłe przyspieszenie globalnego ocieplenia (a według słów Leeli zatrzymała je kiedyś zima nuklearna), okazuje się wynikiem wad układu wentylacyjnego, którego profesor Farnsworth nie dopracował w swoim pierwszym prototypie robota. W efekcie wszystkie roboty mają zostać zniszczone, ale Bender nie zamierza poddać się bez walki po tym, jak przygarnia żółwia.
2
Pies jurajski
+Fry odkrywa, że jego pies Seymour jest pokazywany w muzeum jako skamielina. Zabiera go do laboratorium profesora Farnswortha, licząc na jego ożywienie. Bender jest wyraźnie niezadowolony brakiem zainteresowania z jego strony i zaczyna być zazdrosny o skamieniałego Seymoura.
3
Od zera do gazeciarza
+Klon profesora Cubert razem z synem Hermesa Dwightem postanawiają rozkręcić firmę, dostarczającą gazety. Farnsworth i Hermes lekceważą ich wysiłki, do czasu gdy dzieciaki zbierają dość środków, żeby wykupić Planet Express. Tymczasem Leela używa Bendera do warzenia piwa i traktuje go przez ten czas jak ciężarną matkę.
4
Smak wolności
+Kiedy Zoidberg publicznie zjada flagę Ziemi w Dzień Wolności, zostaje skazany na śmierć za anarchistyczne działanie. W ramach protestu Dekapodianie przybywają z odsieczą Zoidbergowi, zajmując Ziemię i ucząc jej mieszkańców prawdziwego znaczenia wolności.
5
Kif w ciąży
+Związek Amy i Kifa skutkuje ciążą... Tyle że to on nosi w sobie potomstwo. Amy martwi się, że nie podoła trudom macierzyństwa, co wywołuje niezadowolenie Kifa.
6
Mniej niż bohater
+Cudowny krem doktora Zoidberga zapewnia Fry'owi i Leeli nadludzkie moce. Razem z Benderem tworzą nową ligę sprawiedliwości, przyjmując tożsamości superbohaterów. Ale nowe, heroiczne obowiązki Leeli nadwyrężają jej relacje z rodzicami.
7
Nastoletnia Leela
+Zabiegi, żeby zmniejszyć wiek profesora kończą się tym, że wszyscy w załodze cofają się do swoich młodych lat. Kiedy Farnsworth pracuje nad metodą powrotu do poprzedniej sytuacji, nastoletnia Leela chce doświadczyć opieki ze strony rodziców, której wcześniej nie zaznała.
8
Sens życia według Fry'a
+Nie mogąc nadal zaimponować Leeli, Fry zaczyna ze smutkiem podejrzewać, że do niczego się nie nadaje. Wtedy Nibbler zabiera go na misję, podczas której ma uratować wszechświat od zniszczenia przez latające mózgi (znane z odcinka „Dzień, w którym zgłupiała Ziemia”). Przy okazji Fry dowiaduje się, co naprawdę zaszło, kiedy został zamrożony 31 grudnia 1999 roku.
9
Żądło
+Podczas zbierania miodu śmiercionośnych kosmicznych pszczół, Fry ginie w wyniku użądlenia. Zdruzgotana Leela wkrótce znajduje pocieszenie, bo dzięki zjadaniu miodu może widywać Fry'a w swoich snach. Ale gdy halucynacje przybierają na sile, Leela musi zacząć walczyć ze swoim uzależnieniem od kosmicznego miodu.
10
Puszka Farnswortha
+Profesor Farnsworth zabrania załodze zaglądać do tajemniczego pudełka. Leela nie może oprzeć się pokusie i odkrywa, że wewnątrz znajduje się portal do równoległego wszechświata.
11
Trzysta dolców
+Wszyscy podatnicy otrzymują zwrot 300 dolarów, a historie wydawania tej sumy przez poszczególnych członków załogi Planet Express tworzą ciąg połączonych wydarzeń.
12
Afrodyzjak
+Podczas wyprawy na biwak Fry zostaje porwany przez kosmitów, którzy pozbawiają go nosa, uznanego za afrodyzjak. Załoga odnajduje nos u Lrrr, przywódcy Omikronian, według którego „dolny róg” Fry'a będzie jeszcze lepszym środkiem na przełamanie marazmu w małżeństwie z Ndnd.
13
Być kobietą
+Żeby wystartować w igrzyskach olimpijskich 3004 roku w kategorii fembotów, Bender decyduje się na operacyjną korektę płci na żeńską. Jej lekkomyślne zachowania irytują Leelę i Amy, które uważają, że psuje opinię kobietom. Przyciąga jednak uwagę Calculona, z którym wchodzi w silną i niejednoznaczną relację na potrzeby sławy.
14
Przestarzały ale jary
+Bender jest niekompatybilny z nowym robotem profesora Farnswortha, ale zamiast przejść aktualizację, ucieka na pustynną wyspę, żeby zacząć życie od nowa. Poznaje tam inne przestarzałe roboty i zniża się do ich poziomu, a następnie prowadzi towarzyszy do rebelii przeciwko postępowi technologicznemu.
15
Zdjąć Bendera z anteny
+Producenci telenoweli szukają aktora, który wcieli się w rolę syna Calculona, kiedy poprzedni jej odtwórca dosłownie rozsypał się na planie zdjęciowym. Zatrudniony zostaje Bender, mimo że nie jest robotycznym dzieckiem. Jego nieznośny charakter szybko okazuje się źle wpływać na młodą widownię, a oburzony Bender prowadzi kampanię na rzecz zdjęcia samego siebie z anteny.
16
Ręce diabła
+Fry chce za wszelką cenę nauczyć się grać na holofonorze, żeby zaimponować Leeli. Zamienia się na dłonie z robotycznym diabłem, zostaje wirtuozem instrumentu, zdobywa serce Leeli i komponuje operę na temat jej życia, ale Diabeł ma jeszcze w zanadrzu kilka sztuczek.
1
Roswell z dobrym zakończeniem
+Fry wkłada metalową patelnię z popcornem do mikrofalówki, kiedy w okolicy wybucha supernowa. Skumulowane promieniowanie otwiera portal czasowy, przez który załoga Planet Express przenosi się do Roswell w Nowym Meksyku w 1947 roku. Statek rozbija się, a fragmenty korpusu Bendera oraz Zoidberg po znalezieniu przez amerykańskie wojsko trafiają na badania do Strefy 51.
2
Opowieść o dwóch Mikołajach
+Misja załogi w kolonii Robomikołaja na Neptunie doprowadza do uwięzienia morderczego robota w zamarzniętym morzu. Bender wciela się w jego rolę, chcąc nieść pokój i dobro z okazji świąt. Zostaje jednak wzięty za prawdziwego Robomikołaja i skazany na śmierć.
3
Antologia II
+Załoga Planet Express zadaje kolejne trzy pytania maszynie profesora. Bender zastanawia się, jakby to było, gdyby stał się człowiekiem. Fry chciałby życia, które bardziej przypomina grę wideo, a życzenie Leeli obejmuje odnalezienie przez nią prawdziwego domu.
4
Miłość i rakieta
+Po zawarciu dużego kontraktu z fabryką miłości w Wisconsin oraz dzięki zarobionym pieniądzom na rozwój firmy, Bender zakochuje się w nowym głosie autopilotki statku Planet Express. Tymczasem Fry szuka idealnego słodkiego serduszka, które wyrazi w odpowiedni sposób jego uczucia do Leeli.
4
Miłość i rakieta
+Po zawarciu dużego kontraktu z fabryką miłości w Wisconsin oraz dzięki zarobionym pieniądzom na rozwój firmy, Bender zakochuje się w nowym głosie autopilotki statku Planet Express. Tymczasem Fry szuka idealnego słodkiego serduszka, które wyrazi w odpowiedni sposób jego uczucia do Leeli.
5
Rodzinny świat Leeli
+Kiedy Bender zrzuca odpady atomowe do ścieków, wściekłe mutanty wciągają pod ziemię jego, Fry'a oraz Leelę, żeby poddać ich mutacjom. Podczas próby ucieczki Leela ściga dwie zakapturzone postacie, które mogą znać prawdę na temat jej prawdziwych korzeni i wiedzą, gdzie znaleźć jej rodziców.
6
Na preriach Marsa
+Kiedy na ranczo rodziców Amy uderza burza piaskowa i zwiewa ich stado złożone z biedronek wielkości bizonów, Kif postanawia udowodnić swoją męskość i zapędzić stado z powrotem do zagrody, ale natyka się na rdzennych Marsjan.
7
Pamiętny Faraon
+Bender obawia się, że nikt nie będzie o nim pamiętał, gdy umrze. Dostrzega szansę zyskania nieśmiertelności, kiedy załoga zostaje wzięta w niewolę na planecie Ozyrys 4. Udając nowego faraona planety, Bender nakazuje budowę ogromnej statuy ku swojej czci i szybko staje się opętany władzą.
8
Jak młody bóg
+Bender przypadkowo zostaje wystrzelony ze statku w przestrzeń kosmiczną przez luk torpedowy. Dryfując przez wieczną ciemność, staje się domem dla maleńkich form życia, ale z trudem odgrywa rolę boga, gdy kierują do niego swoje niekończące się modlitwy.
9
Nowy prezes
+Kiedy Planet Express wpada w kłopoty finansowe, Fry postanawia zastąpić profesora Farnswortha ekscentrycznym biznesmenem z lat 80. XX wieku. Nowy prezes firmy sprzedaje ją korporacji Mamy i wszyscy tracą pracę.
10
Liga Leeli
+Leela chce być pierwszą kobiecą zawodniczką blemsballa, ale brak widzenia przestrzennego, utrudnia jej to zadanie. Mimo to staje się nową miotaczką drużyny Metsów, ale jest traktowana wyłącznie jako ciekawostka.
11
Szef kuchni
+Bender pobiera lekcje gotowania u wielkiego kucharza Helmuta Spargle. Postanawia wykorzystać zdobyte umiejętności w teleturnieju kulinarnym, gdzie jego rywalem jest Elzar. Tymczasem doktor Zoidberg niechcący niszczy statek w butelce profesora Farnswortha i zrzuca winę na Fry'a, ale wkrótce zaczynają go gnębić wyrzuty sumienia.
12
Gdzie nie dotarł żaden fan
+Fry dowodzi załogą w misji na drugim krańcu galaktyki, żeby odzyskać 79 zakazanych odcinków serialu „Star Trek”. Tam spotykają oryginalną obsadę oraz tego, który ich uwięził – ogarniętą obsesją energię nazywaną Mellvar.
1
Trąbienie
+Na terenie posiadłości zmarłego wuja Vladimira, Bender zostaje potrącony przez przeklęty samochód i sam zaczyna się do niego upodabniać. Żeby zatrzymać transformację, musi zniszczyć źródło klątwy, czyli pierwszy szatański wóz.
2
Piekło wojny
+Fry i Bender chcą uzyskać zniżkę dla wojskowych w sklepie, więc zgłaszają się na ochotnika do sił zbrojnych Ziemi. Zostają wciągnięci w wojnę na planecie zamieszkanej przez kulistych obcych. Leela potajemnie wstępuje do armii, żeby mieć przyjaciół na oku.
3
Krioniczna Kobieta
+Fry, Leela i Bender tracą pracę w Planet Express, gdy dochodzi do wypadku. Muszą wrócić do dawnych zajęć. W wyniku pomyłki to Fry zostaje doradcą zawodowym w kriogenicznym laboratorium, gdzie spotyka inną odmrożoną osobę z XX wieku. Okazuje się, że to jego dziewczyna Michelle.
4
Pasożyty utracone
+Kiedy Fry zostaje opanowany przez pasożyty, dzięki którym jest silniejszy i mądrzejszy, w końcu znajduje sposób, żeby wyznać swoje uczucia Leeli. Tymczasem reszta załogi rusza na wyprawę do wnętrza jego ciała, żeby wytępić małych intruzów.
5
Amazonki z chcicą
+Podwójna randka Kifa z Amy i Zappa z Leelą kończy się katastrofą, kiedy ich orbitująca restauracja rozbija się na planecie Amazonia. Jej wojownicze mieszkanki zabierają jeńców płci męskiej przed oblicze wszechwiedzącego Femputera, który skazuje Fry'a, Zappa i Kifa na śmierć przez „snu-snu”, czyli seks.
6
Miłość Bendera
+Bender czuje potrzebę zginania przedmiotów, więc profesor postanawia wysłać go do fabryki, której pracownicy ogłosili strajk. Tam robot zakochuje się w kształtnej fembotce Angleyne. Ale dawny rywal Bendera, Flexo, oraz ingerencja mafii robotów mogą przeszkodzić w rozwoju tej pięknie rozpoczętej miłosnej historii.
6
Miłość Bendera
+Bender czuje potrzebę zginania przedmiotów, więc profesor postanawia wysłać go do fabryki, której pracownicy ogłosili strajk. Tam robot zakochuje się w kształtnej fembotce Angleyne. Ale dawny rywal Bendera, Flexo, oraz ingerencja mafii robotów mogą przeszkodzić w rozwoju tej pięknie rozpoczętej miłosnej historii.
7
Dzień, w którym zgłupiała Ziemia
+Ziemię atakują niezwykle bystre, latające mózgi, które drenują ludzkość z jej inteligencji. Leela trafia na planetę Nibblera, Eternię, której mieszkańcy wyjaśniają jej, że tylko jeden człowiek może oprzeć się sile mózgów i jest to Fry.
8
Homary przedstawiają
+Dr Zoidberg spotyka po latach swojego wujka, gwiazdora niemego hologramowego kina, Harolda Zoida. Postanawiają razem nakręcić film. Główną rolę otrzymuje temperamentny Calculon, który domaga się Oscara, ale publiczność nie jest zachwycona dziełem. Tymczasem Fry i Leela nie mogą się wydostać ze statku Planet Express, który utknął w dole ze smołą akurat w wieczór premiery filmu.
9
Lodowa ptasia pułapka
+Trzeźwy Bender rozbija tankowiec ciemnej materii na Plutonie, zagrażając pobliskiemu rezerwatowi pingwinów. Leela pomaga mu posprzątać skażenie, ale kiedy ptaki zaczynają mnożyć się bez kontroli, konieczne jest drastyczne zmniejszenie liczebności stada. Tymczasem Bender traci pamięć i sam staje się pingwinem.
10
Szczęście Fry'a
+Prześladowany przez pech Fry przeszukuje ruiny Starego Nowego Jorku, żeby znaleźć swoją szczęśliwą koniczynę. W efekcie odkrywa, że jego starszy brat ukradł nie tylko ją, ale także całe jego życie.
11
Regulamin cyberdomu
+Leela spotyka znajomego z sierocińca, Adlaia Atkinsa, który teraz jest chirurgiem plastycznym. Dostaje od niego ofertę operacji, dzięki której będzie miała dwoje oczu. Tymczasem Bender adoptuje 12 sierot, żeby zgarnąć 1200 dolarów rządowego zasiłku.
12
Obłąkane roboty
+Fry i Bender zostają skazani na odsiadkę w zakładzie dla obłąkanych robotów, kiedy zbzikowany znajomy Bendera, przestępca Roberto, wrabia ich w napad na bank. Kiedy Roberto wyciąga Bendera ze szpitala, żeby znów napadł na bank, Fry naprawdę traci zmysły i zaczyna wierzyć, że jest robotem, bo załoga Planet Express potwierdza to pod naciskiem gubernatora.
13
Roboty na wietrze
+Kiedy Bender zostaje sparaliżowany w wyniku tragicznego wypadku z otwieraczem do konserw, odkrywa swój talent do gry na tarze i dołącza do folkowego zespołu Becka, koncertując jako przedstawiciel wszystkich zepsutych robotów. Tymczasem Leela, Amy i Zoidberg ruszają w trasę antycznym volkswagenem furgonetką Fry'a z lat 60. XX wieku.
14
Czas ucieka
+Zbierając mutantów do składu drużyny Harlem Globetrotters, profesor niechcący doprowadza do anomalii czasowej, która zagraża istnieniu wszechświata. Z kolei Fry próbuje zdobyć serce niechętnej mu Leeli.
15
Byłem z robotem
+Fry odkrywa możliwość wgrania programu dowolnej sławnej osoby do pustego robota. Postanawia ściągnąć osobowość Lucy Liu, w której zakochuje się do szaleństwa. Zbulwersowani ludzko-robocią miłością Leela, Bender i Zoidberg robią wszystko, żeby doprowadzić do zamknięcia nielegalnego portalu, skąd można pobrać osobowość sławnych ludzi.
1
Przeklęta empatia
+Podczas urodzin Nibblera, Bender jest oburzony, że nikt nie poświęca mu uwagi i spuszcza malucha w toalecie. Załamana Leela żałuje, że robot nie jest w stanie zrozumieć ludzkich emocji. Profesor instaluje mu czip empatii, dzięki któremu Bender będzie odczuwał wszystko to, co ona. Smutek i tęsknota Leeli tak go przygnębiają, że spuszcza się w toalecie, żeby znaleźć Nibblera.
2
Brannigan, wróć
+Zapp Brannigan i jego podwładny Kif zostają skazani przez sąd wojskowy i wydaleni ze służby za zniszczenie nowej siedziby międzyplanetarnej organizacji. Bezrobotni Zapp i Kif przyjmują się do pracy w Planet Express. Podczas misji Zapp podburza Fry'a i Bendera do buntu przeciw złemu traktowaniu przez Leelę. Chce zaatakować neutralną planetę, licząc na przywrócenie do służby.
3
Łeb w łeb
+Cena tytanu szybuje w górę, więc Bender zastawia w lombardzie swój korpus. Wiedzie wystawne życie jako sama głowa, aż poznaje głowę byłego prezydenta Richarda Nixona, który mówi mu, że codzienność bez ciała jest przygnębiająca. Bender postanawia odzyskać swój korpus, ale orientuje się, że został on kupiony przez Nixona, który chce wystartować w wyborach prezydenta Ziemi.
4
Świąteczna opowieść
+Fry tęskni za domem podczas swojej pierwszej Gwiazdki w XXXI wieku. Jego narzekania ranią uczucia Leeli, która nie ma z kim spędzić świąt. Fry chce jej kupić prezent w ramach przeprosin, ale inni ostrzegają go, żeby wrócił przed zmrokiem, bo spotka się z Robomikołajem, który zabija każdego, kto według niego był niegrzeczny, czyli w zasadzie wszystkich.
5
Zakochany skorupiak
+Agresywne zachowanie Zoidberga sygnalizuje, że zbliża się okres godowy jego gatunku. Razem z załogą leci na swoją rodzinną planetę Decapod 10, żeby znaleźć partnerkę. Niestety jego pokaz nie przyciąga uwagi żadnej z samic, nawet starej znajomej Zoidberga. Fry postanawia pomóc mu zdobyć jej względy, ale sam staje się obiektem uczuć Edny.
6
Mniejsze zło
+Fry jedzie z Amy wypróbować jej nowy samochód na Merkurym. Kiedy kończy się im paliwo, skracają sobie czekanie na pomoc drogową uprawianiem miłości. Zbliżają się Walentynki i zaczynają się spotykać. Fry czuje się przytłoczony przez dziewczynę i chce z nią zerwać. Dochodzi do wypadku, z którego ratuje się tylko jego głowa. Może żyć tylko po przyszyciu do ramienia Amy.
6
Z głową na ramieniu
+Zoidberg rozbija samochód i „ratuje” pozbawionego głowy Fry'a, przyszywając jego głowę do szyi Amy. W walentynki Amy i Fry czują się niezręcznie, umawiając się z innymi osobami.
7
Mniejsze zło
+Załoga Planet Express poznaje innego robota zginającego, który wygląda niemal dokładnie jak Bender, nie licząc bródki. Oba roboty zaprzyjaźniają się, ale Fry podejrzewa, że Flexo jest złym bratem bliźniakiem Bendera. Podczas dostawy cennego atomu na wybory Miss Universe, ładunek nagle znika, a Fry od razu podejrzewa winę Flexo.
8
Wściekły Bender
+Bender przypadkowo pokonuje mistrza boksu i zostaje przyjęty do ligi rozgrywek robotów. Leela zgadza się zostać jego trenerką, żeby odegrać się na jej seksistowskim nauczycielu sztuk walki, Fnogu. Bender zyskuje popularność z każdym wygranym pojedynkiem, których wynik jest jednak ustawiony, przez co robot zaniedbuje swoje treningi.
9
Oko w oko
+Leela poznaje innego cyklopa imieniem Alcazar, który jest ostatnim przedstawicielem gatunku, bo ich rodzima planeta została zniszczona. Leela wprowadza się do jego zamku, uznając za swój obowiązek odtworzenie cyklopiej cywilizacji, tyle że Alcazar zaczyna traktować ją jak niewolnicę.
10
Jak Hermes wrócił do gry
+Kiedy Hermes wyrusza na wakacje, żeby się trochę odstresować, zastępująca go biurokratka Morgan Proctor zadurza się we Fry'u. Bender grozi, że ujawni ich romans, ale kobieta kradnie jego pamięć i ukrywa ją w otchłaniach siedziby swojego urzędu.
10
Pamiętny lot
+Ekipa Planet Express wybiera się na luksusowy rejs największym statkiem kosmicznym, czyli Titanikiem. Na pokładzie Bender poznaje uroczą hrabinę. Początkowo interesuje się tylko jej fortuną i sam udaje bogatego, ale między dwoma robotami naprawdę wybucha miłość i trwa nawet kiedy sekret Bendera wychodzi na jaw.
11
Mój klon
+Farnsworth obchodzi 150. urodziny, ale martwi się, co czeka jego dziedzictwo, gdy go zabraknie. Swoim sukcesorem czyni własnego klona, Cuberta Farnswortha. Ten jednak nie jest zainteresowany nauką i ostro krytykuje wszystkie pomysły oraz wynalazki profesora.
11
Uniwersytet Marsjański
+Fry zaczyna studia na Uniwersytecie Marsjańskim, ale od początku chce je rzucić. Jego współlokatorem jest Guenter, małpa, która swoją inteligencję zawdzięcza specjalnej czapce, zaprojektowanej przez profesora. Fry rywalizuje z nim i postanawia upokorzyć go przed wszystkimi, kiedy sprowadza jego dzikiego ojca i matkę na spotkanie z rodzicami.
12
Dalekie południe
+Wyprawa wędkarska na oceanie przybiera niezbyt fortunny obrót, kiedy wielka ryba porywa statek Planet Express na dno morza. Tam Fry zakochuje się w długowłosej blond syrenie imieniem Umbriel, a załoga odkrywa zatopione miasto – Atlantę w stanie Georgia.
12
Obcy atakują
+Ziemia zostaje najechana przez kosmitów, którzy domagają się wydania prezydenta. Okazuje się, że tak naprawdę chodzi im o główną bohaterkę dwudziestowiecznego serialu, a transmisję jego finałowego odcinka przerwał Fry, kiedy przypadkiem rozlał piwo na konsolę w 1999 roku.
13
Bender mafiozem
+Bender zaczyna pracę dla mafii robotów, ale jego lojalność zostaje wystawiona na próbę, kiedy ma wziąć udział w skoku na statek Planet Express.
13
Fry i fabryka oranżady
+Fry wygrywa konkurs, dzięki któremu może zwiedzić fabrykę swojego ulubionego napoju. Razem z Leelą i Benderem odkrywają tam, że tak naprawdę jest on wydzieliną wielkiego stwora trzymanego w ukryciu.
14
Dziecięcy problem
+Załoga odkrywa pyszne źródło pożywienia na dalekiej planecie i sprowadza je na Ziemię jako danie dla sieci restauracji. Okazuje się jednak, że są to dzieci obcych z planety Omicron, którzy domagają się odpłaty.
15
Dzień Matki
+Mama przeprogramowuje wszystkie roboty świata, żeby zbuntowały się przeciw ludziom. Jedyną nadzieją na ratunek jest jej dawna miłość, czyli Farnsworth. Profesor musi rozniecić ogień pożądania, jeżeli ludzkość ma przetrwać.
16
Antologia I
+Farnsworth buduje maszynę, która tworzy symulację życzeń członków załogi. Bender chciałby mieć 150 metrów wzrostu, Leela zastanawia się, co by się stało, gdyby była bardziej impulsywna, a Fry rozważa, jak inaczej wyglądałoby jego życie, gdyby nie przeniósł się do przyszłości.
1
Rok 3000
+Dostawca pizzy Philip J. Fry zostaje zamrożony 31 grudnia 1999 roku i budzi się dokładnie tysiąc lat później. Doradczyni zawodowa Leela przydziela go do pracy w roli kuriera. Niezadowolony Fry spotyka na mieście robota Bendera, z którym się zaprzyjaźnia. Cała trójka rzuca pracę i jest poszukiwana przez policję, ale ratuje ich Profesor Farnsworth, właściciel firmy Planet Express.
2
Lądowanie
+Nowa ekipa Planet Express rozpoczyna pierwszą misję: dostawę do parku rozrywki na Księżycu. Rozczarowany tym miejscem Fry, porywa jeden z pojazdów razem z Leelą, chcąc zobaczyć prawdziwe oblicze Srebrnego Globu. Gdy kończy im się tlen, szukają schronienia na hydroponicznej farmie, gdzie spotykają Bendera, który został wyrzucony z lunaparku.
3
Współlokator
+Fry mieszka w siedzibie Planet Express, ale zostaje wyrzucony za bałaganiarstwo. Początkowo wprowadza się do Bendera, ale jest mu tam za ciasno, więc postanawiają wynająć coś wspólnie. Podczas parapetówki okazuje się, że jego antenka zakłóca sygnał satelitarny, więc Bender musi się wynieść.
4
Kosmiczna miłość
+Ekipa Planet Express rusza ratować zwierzęta na Vergon 6, planecie zagrożonej zniszczeniem. Po drodze spotykają Zappa Brannigana, który postanawia ich uwięzić. Próbuje uwieść Leelę, skarżąc się na swoją samotność, a ona z litości zgadza się pójść z nim do łóżka.
5
Planeta robotów
+Ekipa musi dostarczyć paczkę na planetę Chapek 9, zamieszkaną przez roboty, które zabijają każdego człowieka, jakiego tylko zobaczą. Wysłany tam Bender zostaje uwięziony, kiedy wychodzi na jaw, że pracuje dla ludzi. Fry i Leela przebierają się za roboty, żeby się tam dostać. Na miejscu okazuje się, że Bender został idolem mieszkańców planety.
6
Rybia fortuna
+Fry sprawdza stan konta pierwszy raz od tysiąca lat i odkrywa, że dzięki odsetkom stał się miliarderem. Szasta fortuną na lewo i prawo, kupując pamiątki z XX wieku, w tym ostatnią puszkę anchois, które już dawno wyginęły. Potentatka na rynku paliw obawia się utraty pozycji przez olej zawarty w konserwie, więc wysyła synów, żeby przejęli konto bankowe Fry'a.
7
Trzy słońca
+Ekipa ma przeprowadzić dostawę na planetę Trisol, nad którą świecą trzy słońca. Fry niesie przesyłkę pieszo, ale od upału ma straszne pragnienie. Kiedy dociera do planetarnego pałacu, wychyla na raz butelkę wody. Okazuje się, że mieszkańcy planety mają formę cieczy, a w butelce znajdował się ich władca. W związku z tym Fry zostaje obwołany nowym cesarzem.
8
Wielki śmieć
+Profesor Farnsworth zapomina zabrać swój wynalazek na sympozjum naukowe i zostaje upokorzony przez swojego rywala, Ogdena Wernstroma. Buduje kolejne urządzenie, które pozwala badać kosmos za pomocą węchu. Odkrywa dzięki temu ogromną kulę śmieci, którą w 2000 roku wystrzelono z Ziemi, a która teraz wraca i znajduje się na kursie kolizyjnym ze swoją planetą.
9
Piekło to inne roboty
+Bender uzależnia się od prądu i prawie zabija wszystkich, kiedy kieruje statek w sam środek burzy elektrycznej. Próbując wydobyć się z nałogu, odkrywa religię w świątyni robotologii. Zaczyna pokutować za swoje dotychczasowe przewiny, czym doprowadza do szału pozostałych członków załogi Planet Express.