Opis
Serial skupia się na osobie dr House’a, niekonwencjonalnego, ale genialnego lekarza kierującego zespołem diagnostycznym szpitala klinicznego Princeton-Plainsboro.
Serial skupia się na osobie dr House’a, niekonwencjonalnego, ale genialnego lekarza kierującego zespołem diagnostycznym szpitala klinicznego Princeton-Plainsboro.
W rok po tym, jak wjechał samochodem w dom Cuddy, House nadal przebywa w zakładzie karnym, starając się zdiagnozować chorego współwięźnia i nie łamiąc przy tym więziennych przepisów, co komplikuje życie lekarce w tutejszej przychodni. Tymczasem gdy przywódca więziennego gangu grozi House’owi, ten musi poprosić o pomoc innego więźnia.
House warunkowo powraca do Princeton-Plainsboro, gdzie czeka go chłodne przyjęcie ze strony Wilsona, leczącego pacjenta po przeszczepie, którego stan ulega pogorszeniu. Natomiast w zespole diagnostycznym pojawia się błyskotliwa, aczkolwiek nieśmiała rezydentka, dr Chi Park.
Pewien mężczyzna zapada na zdrowiu po dokonaniu znacznej darowizny na cele charytatywne. House podejrzewa, że jego altruizm może być objawem braku równowagi psychicznej. Do pracy nad tym przypadkiem zatrudnia również byłą lekarkę z więzienia, dr Jessikę Adams. Tymczasem Adams i Park testują swoje poglądy na temat wielkoduszności i wdzięczności, a poczucie winy Trzynastki staje na jej drodze do szczęścia.
Prezes pewnej korporacji zapada na tajemniczą chorobę wkrótce po podpisaniu umowy dotyczącej przeniesienia produkcji firmy do Chin, co wywołuje silną reakcję u dr Adams. Tymczasem dr Park przygotowuje się do przesłuchania przed szpitalną komisją dyscyplinarną, której przewodzi Foreman.
Pewien powszechnie szanowany człowiek doznaje tajemniczej zapaści. Podczas jego leczenia, zespół odkrywa, że pacjent ukrywał wiele mrocznych i nieuczciwych sekretów dotyczących jego osobistego i zawodowego życia. Jednakże przyznanie się do nich rodzinie zagraża jego szansie na wyzdrowienie. Tymczasem Chase i Taub powracają do zespołu, przy czym ten drugi żongluje swoją pracą i życiem, starając się wychować dwie córeczki, które ma z dwiema różnymi matkami.
Pewien nastolatek, który zamierza pójść w ślady ojca i podjąć pracę w show biznesie, zostaje przyjęty do szpitala z częściowym paraliżem. W trakcie leczenia zespół odkrywa niepokojący, rodzinny sekret. Tymczasem inny pacjent z uporem twierdzi, że choruje na cukrzycę. House usiłuje w kreatywny sposób pozbyć się ze swojej nogi urządzenia monitorującego, aby móc pojechać na pojedynek bokserski do Atlantic City, a Taub jest przygnębiony faktem, iż Rachel planuje przeprowadzkę na Zachodnie Wybrzeże wraz z ich małą córeczką.
Stan cierpiącej na napady lękowe 14-latki nagle i z niewyjaśnionych powodów się pogarsza. Pomimo silnych protestów ze strony Foremana, House upiera się przy rozwiązaniu szczególnego przypadku zmarłej czterolatki, co sprowadza na niego poważne kłopoty. Tymczasem dr Park stara się zmusić Chase’a, by przyznał się, dlaczego od niedawna obsesyjnie dba o wygląd.
Pewien prokurator doznaje w sądzie zapaści. Początkowa diagnoza zespołu, która wskazuje na zaburzenia lękowe zostaje poddana w wątpliwość po tym, jak Adams i Park odwiedzają dom pacjenta, w którym znajdują ukryty arsenał broni. Tymczasem Wilson podejrzewa, że House ukrywa coś w swoim domu, Park zaczyna wychodzić ze swojej skorupy, a brak uczuciowego życia u Foremana zaczyna intrygować Tauba i Chase’a.
Gdy cierpiący na chorobę Alzheimera pacjent, biorący udział w testach klinicznych leku, w niewytłumaczalny sposób zaczyna ostro wymiotować oraz przejawiać objawy nasilających się napadów gniewu, zespół zaczyna odkrywać głęboki, małżeński konflikt pomiędzy leczonym i jego oddaną żoną. House ściera się z Foremanem, a Wilson leczy kogoś, kto twierdzi, iż żyje w białym małżeństwie.
Nieletnia i bezdomna pacjentka o nieustalonej tożsamości wymaga inwazyjnej operacji, do której potrzebna jest zgoda osoby dorosłej. House i Adams debatują czy wezwać opiekę społeczną. Dziewczyna przyznaje, że uciekła z domu, nie mogąc sobie poradzić z pilnowaniem wychodzącej z narkotykowego nałogu matki, która w końcu pojawia się w szpitalu. Tymczasem Taub ma problem z nawiązaniem więzi z córeczkami, a House grozi, że zrobi użytek z informacji na temat romansu Foremana z zamężną kobietą.
Po gwałtownym incydencie z udziałem pacjenta, House i jego zespół zostają poddani ocenie przez ordynatora neurologii, dr Waltera Cofielda, który był kiedyś mentorem Foremana. Lekarze mają szczegółowo zrelacjonować przebieg zdarzenia, a Cofield musi rozważyć niekonwencjonalny rodzaj współpracy zespołu w odniesieniu do ich umiejętności ratowania ludzkiego życia.
House nawiązuje więź z leczoną przez niego zakonnicą z klasztoru, która wkrótce ma złożyć ostateczne śluby. Jednak gdy stan pacjentki się pogarsza i wymaga ryzykownej operacji to Chase nie jest w stanie podjąć właściwej decyzji. Tymczasem House i Taub prześcigają się w robieniu sobie kawałów.
Przyjęty do szpitala terapeuta małżeński przejawia zachowanie, które przeczy jego motywacyjnemu przesłaniu odnośnie ról obu płci. Tymczasem House i jego ukraińska żona na niby starają się pokazać urzędnikom imigracyjnym, że są szczęśliwą parą. House postanawia również wyznaczyć nowego lidera zespołu.
House i jego zespół walczą o uratowanie odnoszącego sukcesy, niewidomego mężczyzny, którego, na krótko zanim miał się oświadczyć swojej dziewczynie, dopada tajemnicza choroba. W szpitalu pojawia się niespodziewanie matka House’a, by poinformować go o nowym mężczyźnie w jej życiu.
Chory weteran armii, oskarżony o zdradę za ujawnienie tajnych danych, odmawia leczenia dopóki on i jego brat nie otrzymają informacji na temat ich nieżyjącego ojca, weterana wojennego. Tymczasem Adams podejrzewa, że House jest chory, więc angażuje Wilsona i innych członków zespołu do zaplanowania interwencji oraz przeprowadzenia śledztwa odnośnie rzeczonej choroby.
Pewien 22-letni hokeista zaczyna kasłać krwią i traci przytomność po bójce na lodowisku. Tymczasem House rzuca Wilsonowi bombę, a Chase proponuje pomóc Park w zmianie jej sytuacji mieszkaniowej.
House i jego zespół zajmują się przypadkiem mężczyzny, który krwawi z oczu. Tymczasem ulubiona prostytutka House’a planuje porzucić swoje zajęcie, ponieważ wychodzi za mąż, więc ten łączy siły ze swoją „żoną” Dominiką, by sabotować kwitnący związek Emily.
Pewien chłopiec, który śni, że się dusi, po przebudzeniu się wciąż nie może oddychać. Tymczasem intymne marzenia senne Park z udziałem jej współpracowników sprawiają, że ci zaczynają kwestionować znaczenie swoich własnych snów. Natomiast Dominika odkrywa tajemnicę, która może zrujnować jej relacje z Housem.
Gdy zespół bierze przypadek sześcioletniej Emily, która cierpi na szereg genetycznych przypadłości, lekarze muszą współpracować z jej matką, również lekarką, specjalizującą się w chorobie córki. Gdzie indziej, House i Wilson robią sobie krótkie wakacje.
Chory patolog ze szpitala Princeton-Plainsboro nie ufa żadnemu ze swoich kolegów na tyle, by pozwolić mu się zdiagnozować – z wyjątkiem House’a, który jest nieobecny. Nie mając wyboru, zespół musi sprawić, aby sceptyczny pacjent uwierzył, że to House kieruje przypadkiem.
Do zespołu powraca Trzynastka w chwili, gdy lekarze biorą przypadek studenta, który zaczął krwawić z nosa podczas treningu cheerleaderskiego. Jego problemy mogą mieć zarówno podłoże fizjologiczne, jak i psychiczne. Tymczasem Foreman usiłuje podejść House’a w inny sposób.
House leczy chorego narkomana, co prowadzi do tego, że zaczyna zastanawiać się nad swoim życiem, spekulować na temat przyszłości i odkrywać osobiste demony.
Odcinek retrospektywny, na który składają się przegląd najważniejszych wydarzeń ze wszystkich sezonów, wywiady z członkami obsady oraz producentami serialu.
House i Cuddy starają się wybadać wzajemne uczucia oraz zobaczyć, czy wyjdzie im w prawdziwym związku. Tymczasem z powodu choroby kolegi, Princeton Plainsboro pozbawione jest neurochirurga, co zagraża akredytacji szpitala jako pierwszorzędnego centrum urazowego. W miarę jak zespół stara się przywrócić chorego lekarza do zdrowia, odkrywają, że choroba ma inne oblicze niż początkowo przypuszczali i zwracają się do House’a o wskazówki, a ten ich unika, pozostawiając ich samym sobie.
Della, rzekomo zdrowa i aktywna 14-latka, nagle traci przytomność podczas zawodów skateboardowych. House i jego zespół zmagają się ze zdiagnozowaniem jej choroby i wspierają rodziców dziewczyny, którzy i tak muszą poradzić sobie z nieuleczalną chorobą ich syna. Po tym, jak jej ciało odrzuca przeszczep dawcy, czas ucieka i istnieje niewielka szansa na znalezienie nowego płuca, rodzice Delli muszą podjąć niemożliwą decyzję dotyczącą losu obojga ich dzieci. Tymczasem w przychodni, House musi udobruchać starszego pana i jego syna.
Alice, popularna autorka książek dla dzieci, w niewyjaśniony sposób doznaje ataku na krótko przed usiłowaniem popełnienia samobójstwa. Zespół musi zatem zająć się nie tylko zdiagnozowaniem jej stanu fizycznego, ale również niestabilną psychiką. Nie będąc w stanie rozpoznać choroby, House czuje się szczególnie zmotywowany, ajako fan jej twórczości przekonany jest, że klucz do sekretów stanu Alice znaleźć można w jej ostatnio wydanej książce. Tymczasem House zabiera Cuddy na podwójną randkę z Wilsonem i jego dziewczyną, Sam.
Do Princeton Plainsboro zostaje przyjęta pacjentka o nazwisku Margaret McPherson, która cierpi z powodu ciężkich, niekontrolowanych wymiotów. W miarę jak oceniają objawy, House i jego zespół dokonują niespodziewanych odkryć odnośnie jej tożsamości. Gdy nie następuje poprawa, muszą zagłębić się w jej medyczną historię kobiety, by dowiedzieć się więcej na temat jej przeszłości. Tymczasem House okazuje niechęć nowo zatrudnionej przez Chase’a osobie, natomiast wizyta masażystki zmusza House’a i Cuddy do skonfrontowania się z uprzedzeniami w ich związku.
Matka noworodka, mającego problemy z oddychaniem i cierpiącego na niewydolność wątroby musi podjąć bardzo trudną decyzję, która może wpłynąć zarówno na zdrowie jej, jak i dziecka. Tymczasem Cuddy każe House’owi zatrudnić kobietę do swojego zespołu, a ten deleguje to zadanie Foremanowi i Taubowi. Cuddy prosi również House’a, żeby popilnował jej córki, Rachel, co sprawia, że on i Wilson uczą się paru rzeczy na temat rodzicielstwa.
Wskutek nalegań Cuddy, House w końcu zatrudnia nową członkinię do zespołu – studentkę trzeciego roku medycyny, która, jak się okazuje, ma powiązania z Taubem. Tymczasem szef kampanii wyborczej kandydata na senatora stanu New Jersey nagle się rozchorowuje i zespół musi przyjrzeć się jego pracodawcy, w poszukiwaniu wskazówek odnośnie stanu pacjenta. Muszą również uzyskać zgodę Cuddy na zalecany przez nich tryb leczenia.
Po tym, jak 200-letni słoik na medykamenty, znaleziony we wraku statku, rozpada się w dłoni nastolatki, dziewczyna zostaje przyjęta do Princeton Painsboro z objawami zbliżonymi do ospy. Gdy lekarz z Centrum Zwalczania i Zapobiegania Chorobom wprowadza szpitalną kwarantannę oraz uniemożliwia zespołowi House’a postawienie diagnozy, Masters zaczyna mieć podejrzenia odnośnie motywów dr Brody i jest coraz bardziej przekonana, że pacjentka cierpi na całkiem inną chorobę. Wkrótce ojciec dziewczynki zaczyna mieć takie same objawy, więc House zmuszony jest do podjęcia ryzykownej decyzji, która zagraża jego własnemu życiu.
Do szpitala zostaje przyjęty Ramon Silva po tym, jak wziął udział w odtworzeniu ukrzyżowania Chrystusa. Pacjent odmawia zalecanego leczenia, a zespół dowiaduje się, że gdy jego córka została wyleczona z raka, poprzysiągł, że złoży się w ofierze Bogu. Mając niewiele czasu na uratowanie Ramonowi życia, lekarze zmagają się ze zrozumieniem jego postępowania i skrajnych przekonań religijnych, ale w końcu dowiadują się, że wiary nie da się podważyć. Tymczasem Taub podejrzewa żonę o niewierność, a związek Wilsona i Sam wisi na włosku.
Pewien mężczyzna ryzykuje swoim życiem, by uratować nieznajomą osobę, która upadła na tory kolejowe. Zadziwiająco wychodzi z tego bez szwanku, ale wkrótce traci przytomność. Zarówno personel szpitala, jak i lokalnych mieszkańców intryguje jego bezinteresowny uczynek, ale w miarę jak zespół stara się postawić diagnozę, odkrywa, że odważny wyczyn bohatera bynajmniej nie zmienił jego starych nawyków. Tymczasem House stara się wywinąć z urodzinowej kolacji Cuddy w towarzystwie jej nieznoszącej sprzeciwu matki Arlene. Natomiast Taub staje się obiektem niespodziewanej uwagi po tym, jak jego twarz pojawia się na bilbordach reklamowych szpitala.
Pewien nastolatek, biorący udział w szkoleniu militarnym dla młodocianych przestępców, cierpi na bardzo osobliwe dolegliwości po przejściu intensywnego treningu. Wkrótce do szpitala trafia również jego instruktor musztry z takimi samymi objawami. Nie będąc w stanie znaleźć przyczyny choroby, zespół szuka wskazówek w medycznej historii rodziny chłopaka, po czym Masters i House ujawnianą unikalną więź między sierżantem i jego podopiecznym. Tymczasem na portalu społecznościowym pojawia się nieprzyzwoite zdjęcie Chase’a, a House w tajemnicy pomaga córce Cuddy w dostaniu się do prestiżowego przedszkola.
Matka Cuddy, Arlene, zostaje przyjęta do Princeton Plainsboro z niezwykłymi objawami, przy czym kobieta upiera się, żeby House’a wykluczono z jej leczenia, co zmusza go do wymyślenia niekonwencjonalnych i nielegalnych metod diagnozowania pacjentki. House każe zespołowi podążać za jego wskazówkami, a ci odkrywają szczegóły z osobistego życia Arlene, o których nie wiedziała ani Cuddy, ani jej siostra Lucinda. Jednakże etyczne kwestie związane z przypadkiem niepokoją Masters bardziej niż zazwyczaj, a Taub zaczyna pracować na pół etatu jako śledczy medyczny dla brata Rachel, który jest prawnikiem.
Pewna kelnerka z doskonałą pamięcią doznaje tymczasowego paraliżu. Gdy jej starsza siostra odwiedza ją w szpitalu, wywołuje to u pacjentki duży stres i kolejne komplikacje zdrowotne. Świetna pamięć kobiety okazuje się kluczowa, gdy wychodzi na jaw, że niechęć w stosunku do rodzonej siostry staje na drodze do właściwego leczenia, a Masters odkrywa, że załatanie siostrzanych więzi może okazać się trudniejsze niż sama diagnoza. Tymczasem Foreman proponuje Taubowi pomoc w przygotowaniach do egzaminu, natomiast House stara się pomóc Wilsonowi w powrocie na scenę randkową.
House bierze udział w szkolnym dniu kariery i łamie zasady, dzieląc się bez ogródek nieprawdziwymi, medycznymi historiami. Czekając przed biurem dyrektora, spotyka dwoje uczniów piątej klasy, którzy oceniają kłopoty w związku House’a i starają się mu pomóc zrozumieć, jak jego samolubne wygłupy stoją mu na drodze do pokazania Cuddy co naprawdę czuje.
Pewien mężczyzna, który okłamał swoją żonę po tym, jak stracił lukratywną posadę w nieruchomościach, zostaje przyjęty do szpitala z poważną wysypką spowodowaną kontaktem z chemikaliami podczas manualnej pracy. Powikłania związane z przypadkiem prowadzą do kryzysu egzystencjalnego u House’a, a to komplikuje sprawy z Cuddy, która potrzebuje jego wsparcia podczas charytatywnej imprezy. Tymczasem Chase i Masters uczą się nawzajem tego, jak tworzyć udany związek.
Szokująca informacja, która uderza w Cuddy sprawia, że musi przemyśleć swoje priorytety, co rozprasza House’a, w miarę jak zespół usiłuje zdiagnozować nastolatka z problemami, którego tajemnicze blizny wskazują zarówno na emocjonalne, jak i fizyczne niedomagania. Taub szuka wskazówek w prywatnym życiu pacjenta i odkrywa niepokojące nagrania wideo, które wskazują, że chłopak stanowi zagrożenie dla otoczenia. Tymczasem Cuddy wciąż ma nadzieję, że House pozostanie u jej boku, gdy będzie go potrzebowała.
Do szpitala zostaje przyjęty zawodowy mistrz w ujeżdżaniu po tym, jak został zaatakowany przez byka. Po wielu bezskutecznych badaniach, zespół zwraca się o radę do House’a, który przebywa poza szpitalem, załatwiając swoje prywatne sprawy. Tymczasem stan kowboja coraz bardziej się pogarsza, ale przy znikających objawach i licznych atakach jedynym rozwiązaniem pozostaje operacja na otwartym sercu.
Młody, bezdomny mężczyzna, który jest byłym narkomanem, zostaje znaleziony w parku z zaburzeniami węchu oraz straszliwymi bliznami i śladami po poparzeniach na klatce piersiowej. W obliczu pogarszającego się stanu pacjenta, lekarze zaglądają do osobistych danych oraz historii rodzinnej, chcąc zrozumieć przyczyny jego zobojętnienia. Tymczasem Cuddy zwierza się Wilsonowi ze swojego poczucia winy z powodu zerwania z Housem, a zespół, który zaczyna ocieplać się w stosunku do swojego podopiecznego, odkrywa niepokojący sekret na temat człowieka, któremu uratowali życie.
Pojawia się Trzynastka, którą wypuszczono z więzienia, a House chce wiedzieć dlaczego tam wylądowała. Stara się uzyskać od niej odpowiedzi, gdy razem stają do konkursu na budowę armaty na ziemniaki. Tymczasem zespół leczy nauczyciela przedmiotów ścisłych z chorobą oddechową, który okazuje się być nałogowym zbieraczem. Taub usiłuje umówić się na randkę.
Ostatniego dnia jako studentka medycyny, Masters staje na rozdrożu w swojej karierze i nie wie czy rozpocząć staż na chirurgii czy zaakceptować rzadką okazję oficjalnego dołączenia do zespołu House’a, do którego powraca również Trzynastka. Tymczasem lekarze zajmują się szesnastolatką, która niewytłumaczalnie zemdlała na kilka dni przed wyruszeniem w ambitny rejs dookoła świata. Pomimo zmieniającej życie diagnozy, rodzina nalega, żeby dziewczyna wróciła na morze, mając wciąż szansę na pobicie rekordu.
Matka Cuddy rozważa pozwanie szpitala za błąd w sztuce lekarskiej, co może zagrozić prawu do wykonywania zawodu House’owi i jej córce. Tymczasem pewnemu zwycięzcy loterii przestaje sprzyjać szczęście.
House usiłuje odbudować karierę wypalonego boksera po tym, jak on i Wilson nie zgadzają się w kwestii wcześniej zawartego zakładu. Tymczasem zespół podejrzewa, że House może mieć kolejny problem z lekami.
Znajoma Trzynastki z więzienia, Darrien, pojawia się niezapowiedziana w jej mieszkaniu, wymagając natychmiastowej pomocy lekarskiej. Gdy dowiaduje się, że jej przyjaciółka ponownie zaczęła brać narkotyki, lekarka obiecuje, że nie zabierze jej do szpitala, gdzie mogłaby ją znaleźć policja i w desperacji zwraca się do Chase’a o pomoc. Tymczasem House musi poradzić sobie z miażdżącą informacją, a Taub zaczyna godzić się z niespodziewanymi wiadomościami.
Znana artystka performerka, Afsoun Hamidi, zostaje przyjęta do szpitala, ale gdy zespół dowiaduje się, że mogła sama wywołać u siebie chorobę, by zrobić o tym film dokumentalny, zaczynają kwestionować konieczność leczenia i zastanawiają się, czy bezwiednie nie uczestniczą w tworzeniu jej dzieła. Tymczasem sytuacja zmusza House’a do zrobienia czegoś, co może na zawsze zmienić jego relacje z Cuddy i Wilsonem.
House przebywa na detoksie w szpitalu psychiatrycznym, gdzie walczy z lekarzami, personelem oraz innymi pacjentami po tym, jak zostaje zmuszony do pozostania pod groźbą utraty na stałe prawa do wykonywania zawodu.
Trzymany wbrew swojej woli w szpitalu psychiatrycznym, House knuje plan ucieczki z pomocą swojego kolegi z pokoju oraz Lydii, krewnej jednej z pacjentek placówki.
House opuszcza szpital i mówi Cuddy, że zamierza dokonać poważnych zmian w swoim życiu. Foreman chce objąć stanowisko House’a, ale ma problem z przypadkiem twórcy gier wideo, który opisuje swoje objawy w Internecie i korzysta z sugestii odnośnie leczenia oferowanych przez swoich internetowych korespondentów zamiast poddać się terapii zalecanej przez zespół. Taki rozwój wypadków denerwuje Foremana i zagraża jego relacjom z Trzynastką.
Gdy kontrowersyjny, afrykański polityk zapada na tajemniczą chorobę, zostaje przywieziony do szpitala Princeton Plainsboro na leczenie. Zespół zmaga się z faktem czy pomagać bezwzględnemu dyktatorowi, który oskarżony został o popełnienie zbrodni przeciwko ludzkości w swoim kraju. Tymczasem Wilson usiłuje zakończyć spór z sąsiadem, ale wtrącający się House wszystko pogarsza.
Zamożny biznesmen przywozi do Princeton Plainsboro swojego nastoletniego syna, który cierpi na niewytłumaczalne bóle żołądka i nalega, żeby House zajął się przypadkiem. Ojciec pacjenta wierzy, że karmiczną karą za jego finansowy sukces jest fakt, iż stał się ofiarą osobistej tragedii oraz że odpowiedź na tajemniczą przypadłość jego syna tkwi w odwróceniu przeznaczenia, a nie w leczeniu. Tymczasem Foreman i Chase przygotowują się do zaprezentowania informacji na temat przypadku Dibali.
Zespół bierze przypadek lekkomyślnego detektywa policji, w którego rodzinie nagłe zatrzymanie akcji serca zabiło jego ojca, dziadka oraz pradziadka – wszystkich w wieku 40 lat. Chociaż House nie jest zbyt chętny, by diagnozować pacjenta bez jakichkolwiek widocznych objawów, zespół, naciskany przez Cameron, stara się zidentyfikować jego dolegliwość po to, by detektyw mógł żyć bez strachu, że młodo umrze. Tymczasem Chase’a prześladuje jego postępowanie w przypadku Dibali, a House mierzy się z własnymi demonami.
Imprezująca nastolatka, przywieziona do szpitala z opuchniętymi przydatkami nie mówi, a potem nie jest w stanie powiedzieć prawdy. Tymczasem House ciągnie się za Cuddy i Wilsonem na konferencję medyczną. dotyczącą farmakologii i polityki publicznej.
Po tym, jak House’owi zostaje przywrócone prawo do wykonywania zawodu, ponownie obejmuje stanowisko szefa diagnostyki, w odpowiednim czasie, by leczyć Hanka Hardwicka, gwiazdę filmów dla dorosłych przyjętego do Princeton Plainsboro z powodu pulsującego bólu oka. Tymczasem Cuddy zostaje przypomniane, że szpital nie sprzyja zdrowym relacjom osobistym, a House zarzuca sieci, by utworzyć idealny zespół.
House i jego zespół zajmują się przypadkiem Jamesa Sidasa, nieprzeciętnie genialnego fizyka i autora, który zamienił udaną karierę na pracę w charakterze kuriera. Dla chorego pacjenta inteligencja jest nieszczęsnym ciężarem, który doprowadził do depresji i uzależnienia, a to w powiązaniu z ogromną ilością niezwykłych objawów prawie zatyka zespół. Tymczasem lekarze w Princeton Plainsboro zmagają się z napiętymi związkami osobistymi.
Gdy stary przyjaciel i były pacjent Wilsona dostaje paraliżu w prawym ramieniu, Wilson włącza się do leczenia przypadku. House zakłada się z Wilsonem, że objawy wynikają z powstania nowych komórek rakowych. Wilson zgadza się na zakład, chociaż nie chce wierzyć, że rak powrócił. Z pomocą zespołu, Wilson stara się postawić bardziej optymistyczną diagnozę, ale gdy stan pacjenta ulega pogorszeniu, musi zmierzyć się ze swoją niezdolnością do oddzielenia pacjenta od przyjaciela. Tymczasem Cuddy szuka porady odnośnie zakupu nowego domu.
Gdy handlarz narkotyków o imieniu Mickey tajemniczo traci przytomność podczas negocjowania sprzedaży, jego wspólnik, Eddie, towarzyszy mu do Princeton Plainsboro, gdzie pacjent ma być leczony. Jednak z powodu niezakończonej transakcji, Mickey nie jest skłonny ujawniać osobistych informacji, które potrzebne są zespołowi by go leczyć. W miarę jak jego stan się pogarsza, lekarze sięgają po staromodne metody detektywistyczne, aby rozwiązać sprawę. Tymczasem House i Wilson rywalizują o uczucia nowej sąsiadki, a Chase, Trzynastka i Taub starają się zrobić kawał Foremanowi.
Zespół zajmuje się przypadkiem Valerie, atrakcyjnej dyrektorki, która doświadcza przypadkowych napadów potwornego bólu. House zgadza się na leczenie z powodu wyglądu pacjentki. W jego trakcie, mężczyźni z zespołu są oczarowani osobowością i urodą Valerie. Tylko Trzynastka jest w stanie przejrzeć to, co powierzchowne, usiłując odkryć powiązania z chorobą. Tymczasem House, co do niego niepodobne, próbuje uspokoić sumienie zwracając się do byłego kolegi ze studiów medycznych, którego skrzywdził.
House wraz z zespołem spieszą się z leczeniem chorego gwiazdora uniwersyteckiego futbolu, by pacjent mógł zdążyć na rozgrywki kwalifikujące do NFL. Jednak gdy chory doświadcza ataku różnych i niezwykłych objawów, zespół ma problem z osiągnięciem zgody odnośnie tego, jak efektywnie go leczyć. Tymczasem brat Foremana, Marcus, niespodziewanie pojawia się w szpitalu.
Podczas dnia z życia dyrektorki Princeton Plainsboro, dr Lisy Cuddy, widzimy jej oczyma jak funkcjonuje szpital. Dzień ten okazuje się szczególnie trudny, ponieważ Cuddy zmaga się z mnóstwem szpitalnych problemów oraz konfliktami personelu, które poddają próbie jej wytrwałość i umiejętności jako administratorki, wszystko to podczas żonglowania sprawami w życiu osobistym.
House i zespół biorą przypadek zapalonej blogerki, przyjętej z nagłym krwawieniem i siniakami. Ze szpitalnego łóżka, pacjentka opisuje w blogu swoje symptomy, lekarzy i potencjalne diagnozy wiernej grupie czytelników oraz zbiera ich rady odnośnie toku leczenia. Taka otwartość sprawia, że zespół zaczyna rozważać wartość prywatności, szczególnie po tym, jak House i Wilson odkrywają tajemnice ze swojej wzajemnej przeszłości. Tymczasem Chase zostaje namówiony do przetestowania sceny randkowej.
Student fizyki oraz jego ojciec, Artie, przywożą do szpitala dziewczynę chłopaka, Abby Nash, która prawie się udusiła podczas wykładu w planetarium. Zespół wyklucza wszystko oprócz alergii na coś w jej ciele. Tymczasem Taub narzeka na swoje życie osobiste, a House naciska Wilsona, by kupił meble i tym samym wyraził swoją osobowość.
Gdy z oddziału noworodków znika dziecko, szpital zostaje przymusowo zamknięty, co oznacza, że nikt nie może z niego wyjść, ani do niego wejść, jak również poruszać się po jego terenie. Podczas gdy House i członkowie jego zespołu zostają uwięzieni w różnych częściach budynku, na światło dzienne wychodzą nowe informacje na temat ich osobistych historii, związków i smutków.
House i jego zespół zajmują się przypadkiem Sir Williama, „rycerza” z zamkniętej społeczności mężczyzn i kobiet, którzy żyją zgodnie z renesansowymi ideałami. W miarę jak zespół przeszukuje średniowieczną wioskę, starając się ustalić czynniki środowiskowe, które mogłyby się przyczynić do gwałtownie pogarszającego się stanu zdrowia Sir Williama, Trzynastka i Sir William dyskutują na temat czynów, które określają honor i lojalność, szczególnie w związku z „królową” społeczności, jedną z najczęściej odwiedzających go osób. Tymczasem Wilson zaczyna od nowa ze swoją eks.
House i jego zespół zajmują się przypadkiem kobiety o imieniu Julia, która żyje w małżeństwie otwartym i rozchorowuje się podczas randki z kochankiem. Pomimo iż sytuacja wprowadza wszystkich w zakłopotanie, szczęśliwy i zdrowy, chociaż poligamiczny związek Julii jest równie zaskakujący. Tymczasem House testuje związek Wilsona z Sam.
Zespół zajmuje się przypadkiem chorego przyszłego pana młodego, który ukrywa nieujawnione tajemnice z poprzedniego związku. Podczas gdy jego narzeczona stara się uzyskać odpowiedzi na swoje liczne pytania, sfrustrowany zespół przebiera w różnych możliwościach. Tymczasem House spędza swój wolny czas z kolegami z Princeton Plainsboro, wykonując interpretację karaoke klasycznego przeboju Gladys Knight & The Pips razem z Foremanem i Chasem.
Podczas sesji z dr Nolanem, House relacjonuje przypadek kobiety, która przyjeżdża na izbę przyjęć Princeton Plainsboro z niewyjaśnionymi dolegliwościami i nie wiedząc kim jest. Starając się rozwiązać tajemnicę choroby kobiety, House musi również pomóc jej w poskładaniu swojej tożsamości.
Cuddy, House oraz członkowie zespołu łączą siły z grupą ratowniczo-poszukiwawczą, w celu zapewnienia bardzo potrzebnej pomocy medycznej w miejscu wypadku w Trenton w stanie New Jersey, gdzie dźwig runął na budynek. Wśród ofiar znajdują się dręczony poczuciem winy operator dźwigu oraz uwięziona kobieta, która może stracić nogę. Tymczasem House dowiaduje się, że Cuddy i Lucas planują razem zamieszkać.
Wilson wraca po przedłużonym urlopie po śmierci Amber i ogłasza, że opuszcza szpital Princeton-Plainsboro. House uważa, że to okropny pomysł i mówi o tym bez ogródek. Ogłoszenie Wilsona powoduje również, że nie może się skupić na bieżącym przypadku 37-letniej pracoholiczki – asystentki szefowej jednej z głównych organizacji feministycznych, która traci przytomność podczas służbowego spotkania. Trzynastka zaczyna się szczególnie interesować pacjentką, a House kwestionuje powody jej zainteresowania.
Gdy ludzie, którzy pięć lat temu otrzymali organy dawcy – ofiary wypadku przemysłowego, zaczynają nagle umierać, House musi dociec dlaczego, by uratować jednego z wciąż żyjących pacjentów z przeszczepem. By uzyskać informacje na temat dawcy i zmarłych biorców, wynajmuje prywatnego detektywa o imieniu Lucas (Michael Weston). House wykorzystuje także Lucasa do szpiegowania Wilsona, jak również kolegi, którego rozważa jako potencjalnego zastępcę Wilsona w roli przyjaciela.
Mający trudności z wybiciem się artysta, który bierze udział w trzech badaniach klinicznych leków, aby opłacić swoje rachunki, cierpi również na coś, co zmienia jego postrzeganie i zagraża nie tylko jego życiu, ale również żonie. Tymczasem House zleca Lucasowi zbadanie prywatnego życia członków jego zespołu, w tym Tauba, którego małżeństwo przechodzi kryzys.
House dowiaduje się, że zmarł jego ojciec, ale trzeba go nakłonić do udziału w pogrzebie. Z powrotem w szpitalu, zespół zmaga się z leczeniem młodej, adoptowanej Amerykanki chińskiego pochodzenia, która zemdlała w Chinach w trakcie poszukiwań swoich biologicznych rodziców, a House musi zdiagnozować ją przez telefon. Tymczasem seria retrospekcji pokazuje pierwsze spotkanie House’a z Wilsonem.
Kobieta, z którą Trzynastka spędziła jedną noc dostaje napadu w jej mieszkaniu, co wywołuje intensywną ciekawość House’a i Formana (zarówno zawodową, jak i pod każdym innym względem) odnośnie osobistego życia lekarki. Co czyni intrygę jeszcze bardziej interesującą, Trzynastka odkrywa, dlaczego kobieta chciała się z nią przespać. Tymczasem Lucas nadal szpieguje Wilsona.
Samotny ojciec w średnim wieku, który zarabia na życie testując produkty oraz cierpi na niewytłumaczalne, chwilowe utraty przytomności, okazuje się być lunatykiem. Wkrótce rozchorowuje się również jego córka. Tymczasem Cuddy planuje zaadoptować dziecko, ale matka, która ma je urodzić zapada na ciężką chorobę na dwa tygodnie przed rozwiązaniem.
House i jego zespół udają się z wizytą do cierpiącego na agorafobię pacjenta, który odmawia opuszczenia swojego domu. Jednak jego pogarszający się stan zdrowia sprawia, że musi zostać bezwzględnie przewieziony do szpitala. Tymczasem House musi poradzić sobie z kłopotliwym swędzeniem, a Cameron i Chase nadal usiłują ulepszyć swój związek.
Podczas badania nastolatki pod kątem problemów z sercem, zespół zaczyna wątpić w jej zapewnienia, że jest usamodzielnioną nieletnią. Tymczasem Foreman przeciwstawia się odmowie House’a, któremu zaproponowano przeprowadzenie badań klinicznych.
Grożący użyciem broni pacjent bierze House’a, Trzynastkę oraz kilka innych osób jako zakładników w poczekalni Cuddy i żąda, żeby House go zdiagnozował i wyleczył. Mężczyzna domaga się również, aby House używał innych pacjentów jako królików doświadczalnych dla każdego leku, który ten ma przyjąć. Trzynastka zgłasza się na ochotnika, w celu poddania się leczeniu.
Pewna guru od fitnessu, znana ze swojego „naturalnego” stylu życia traci przytomność podczas kręcenia informacyjnej reklamy. Tymczasem Trzynastka bierze udział w klinicznym badaniu leku na chorobę Huntingtona, prowadzonym przez Foremana. Kutner otwiera internetową klinikę, udzielającą porad medycznych pod szyldem House’a, a Cuddy przeprowadza się do biura House’a na czas, gdy jej gabinet jest w remoncie, ku wielkiemu niezadowoleniu nieznośnego doktora.
Nastolatka z problemami traci przytomność podczas świątecznego występu w swojej szkole średniej. Foreman i Trzynastka dowiadują się więcej o sobie nawzajem, im dłużej współpracują przy badaniach klinicznych leku na chorobę Huntingtona. House rozdaje i otrzymuje świąteczne prezenty, co prowadzi do spekulacji w zespole. Cuddy zostaje również obdarowana prezentem.
Na prośbę Cameron, zespół bierze przypadek mężczyzny ze skłonnościami samobójczymi, cierpiącego z powodu koszmarnego, chronicznego bólu – który odzwierciedla ból House’a. Tymczasem Cuddy odkrywa, że opieka nad jej nowo adoptowanym niemowlęciem pozostawia niewiele czasu na zarządzanie szpitalem. Foreman i Trzynastka nadal odkrywają swój skomplikowany związek, w miarę jak współpracują przy badaniach klinicznych nad lekiem na chorobę Huntingtona.
Gdy Cuddy postanawia spędzać więcej czasu opiekując się swoim dzieckiem, przekazuje część ze swoich codziennych obowiązków Cameron. Jednym z nich jest nadzorowanie House’a. Jego obecną pacjentką jest bardzo miła nauczycielka dzieci specjalnej troski, która straciła przytomność podczas lekcji, przy czym on nie uważa jej uprzejmości za coś dobrego. Tymczasem Foreman musi podjąć krytyczną decyzję odnośnie udziału Trzynastki w badaniach leku na chorobę Huntingtona.
Pewna kobieta, która traci przytomność podczas lekcji gotowania, okazuje się być sławną badaczką raka, która porzuciła swoją karierę w poszukiwaniu osobistego spełnienia. Skłania to lekarzy do zastanowienia się nad własnym dążeniem do szczęścia. Tymczasem Cuddy postanawia uczynić życie House’a bardziej żałosnym niż zwykle, a zdrowie Trzynastki zaczyna się pogarszać.
Pewien ksiądz, który prowadzi schronisko dla bezdomnych, zostaje przyjęty na oddział ratunkowy po tym, jak ujrzał na swoim progu unoszącego się w powietrzu, krwawiącego Jezusa. House bierze przypadek, by rozerwać zespół, jak również konfrontuje Foremana i Trzynastkę w kwestii ich związku, ale prowadzi go to do zmagania się z przeszłością oraz własnymi przekonaniami.
Gdy pewien nastolatek słabnie wskutek poważnego bólu miednicy po zagraniu meczu koszykówki, badania wykazują, iż posiada zarówno żeńskie, jak i męskie DNA. Rodzice o tym wiedzieli, ale nie ich dziecko. Tymczasem Cuddy i Wilson podejrzewają, że coś jest nie tak z Housem, gdy ten zaczyna być miły.
Wydawca książek nagle zaczyna obrażać współpracowników podczas uroczystej kolacji, a następnie się rozchorowuje. Jego utrata zahamowań ma nadal miejsce w szpitalu, a niemożność kłamania wpływa na związki z osobami z bliskiego otoczenia. Tymczasem House podejrzewa, że Wilson i Taub coś przed nim ukrywają.
Pracownica domu spokojnej starości wpada w panikę, gdy mieszkający tam kot zwija się przy niej w kłębek. Fama niesie, że kot przytula się jedynie do ludzi, którzy wkrótce umrą. Tymczasem będący w finansowych tarapatach Taub odnawia znajomość ze swoim przedsiębiorczym kolegą ze szkoły średniej.
Po tym, jak zostaje ranny w wypadku motocyklowym w stanie Nowy Jork, House dzieli szpitalny pokój z ofiarą wypadku rowerowego, która nie jest w stanie się w żaden sposób poruszać ani komunikować. Cierpi na syndrom zamknięcia, o czym House mówi lekarzom, którzy się nimi zajmują (o wiele częściej niż oni chcą to usłyszeć), a następnie doprowadza do przeniesienia mężczyzny do szpitala Princeton-Plainsboro. Tymczasem House nie chce powiedzieć Wilsonowi, dlaczego był w Nowym Jorku, przez co ten nabiera podejrzeń.
Starsza kobieta, która spędziła sześć ostatnich miesięcy opiekując się umierającym mężem, słabnie z powodu problemów z oddychaniem. W szpitalu jej zdrowie się pogarsza, ale stan jej męża zaczyna się poprawiać.
House niechętnie bierze przypadek działacza na rzecz środowiska naturalnego, który zasłabł protestując podczas demonstracji i zleca większość pracy nad nim Cameron, która od początku naciskała, żeby się tym zajął. Tymczasem House ma wątpliwości co do nowej, zdrowej diety Wilsona.
Głuchy 14-latek twierdzi, że słyszał odgłosy eksplozji na krótko zanim zasłabł podczas szkolnego meczu zapaśniczego. Gdy stan chłopca się pogarsza, jego matka nie zgadza się na wszczepienie implantów ślimakowych. Tymczasem bezsenność House’a powoduje przywidzenia, ale on wydaje się tym nie przejmować.
Płuca pewnej baleriny się zapadają podczas występu na scenie, a jej wstępne leczenie sprawia, że zaczyna schodzić jej skóra. Tymczasem House nie tylko nadal nie może spać, ale prześladują go wizje Amber.
Zespół musi poradzić sobie z pacjentem, którego mózg jest w stanie wojny sam ze sobą (lewa strona walczy z prawą). Tymczasem House ponownie odmawia pracy w przychodni, więc Cuddy narzuca mu nietypowego pacjenta.
House pracuje solo, z niewielką pomocą szpitalnego woźnego. Podczas gdy Cuddy i Wilson gderają, że powinien zatrudnić nowy zespół, on musi leczyć młodą kobietę, która doznała obrażeń w wyniku wybuchu. Jednakże to nie odniesione rany powodują, że umiera. W istocie, nawracające stany krytyczne pacjentki, które udaje się House’owi skutecznie opanować, wydają się być spowodowane zmiennym zachowaniem, zbijającym z tropu jej chłopaka. Tymczasem nowa, cenna zabawka House’a, gitara Gibson Flying V z 1967 roku, znika z pola widzenia.
Przyszła astronautka doznaje napadu synestezji w symulatorze lotu, po czym prosi House’a o zdiagnozowanie jej nieoficjalną drogą. Ten przedstawia jej przypadek kandydatom, którzy rywalizują o wakaty w jego zespole, powstałe po odejściu Cameron, Chase’a i Foremana. Tymczasem House widzi swoich troje byłych podwładnych w szpitalu – albo mu się tak wydaje.
Gdy człowiek na inwalidzkim wózku, który stracił przytomność przekraczając ulicę, zostaje przywieziony do szpitala, House nakazuje dziesięciu pozostałym kandydatom podzielić się na zespoły. Grupa, która właściwie zdiagnozuje mężczyznę nie zostanie wyrzucona. Kandydaci dzielą się zgodnie z płcią, ale jedna kobieta (Anne Dudek) optuje za dołączeniem do mężczyzn. Tymczasem pewien pacjent wsadza nóż do kontaktu w ścianie z powodów, które intrygują House’a. Natomiast nowy zespół diagnostyczny Foremana w szpitalu Mercy na Manhattanie musi się zmierzyć z trudnym przypadkiem.
Podczas napadu drgawkowego, kosmetyczka z domu pogrzebowego (Azura Skye) doznaje halucynacji i wydaje się jej, że zostaje zaatakowana przez jedno z martwych ciał, przy których pracuje. Później w szpitalu zachowuje się tak, jakby jej zmarła matka znajdowała się z nią w pokoju. Tymczasem Cameron doradza jednemu z siedmiu kandydatów do zespołu House’a, a Cuddy zatrudnia z powrotem Foremana.
Ofiara napadu z amnezją naśladuje ludzi z otoczenia. Badania mężczyzny wskazują na nieprawidłowość białka, która zamienia jego krew w „szlam”. Tymczasem Cuddy wyznacza swojemu nowemu pracownikowi zadanie bycia jej „oczami i uszami” w zespole House’a, ku znacznemu niezadowoleniu nieznośnego doktora. Natomiast lekarze w szpitalu (w tym kandydaci) zakładają się o to, kogo House postanowi zatrudnić.
House zostaje zatrudniony przez CIA, aby pomóc w zdiagnozowaniu umierającego agenta. Jednakże lekarka pracująca dla agencji (Michael Michele), która zajmuje się przypadkiem, ma do zaoferowania niewiele informacji na temat historii i przeszłych poczynań pacjenta. Oznacza to, że House musi improwizować. Tymczasem sześcioro pozostałych kandydatów, ubiegających się o pracę w zespole, kwestionuje osąd Foremana i spiera się o diagnozę kobiety, będącej kierowcą wyścigowym, która straciła przytomność zaraz po wyścigu.
Ekipa filmowa podąża za Housem, dokumentując przypadek nastolatka ze zdeformowaną twarzą, który dostaje ataku serca podczas zabiegu rekonstrukcyjnego. W miarę jak zespół pracuje nad diagnozą, House i dr Taub nie zgadzają się ze sobą. House kwestionuje również własne powody, dla których wybrał tych, a nie innych kandydatów.
Podczas gdy kandydaci usiłują zdiagnozować iluzjonistę, którego serce przestało bić podczas pokazu podwodnej ucieczki, House zdeterminowany jest dowieść, że facet to oszust, który udaje, żeby ukryć zażenowanie faktem, iż wykonując numer o mało się nie utopił. Ponadto House podejrzewa, że jeden z jego kandydatów cierpi na nieujawnioną chorobę. Napuszcza ich również na siebie nawzajem w ramach wyzwania, wiążącego się z Cuddy. Zwycięzca będzie mógł wskazać dwóch innych kandydatów do wyrzucenia.
Podczas gdy Cuddy nakazuje House’owi podjąć decyzję odnośnie zatrudnienia, ten wyznacza pozostałych kandydatów do pracy nad przypadkiem nie chcącego współpracować, zarozumiałego gwiazdora rocka z historią nadużywania narkotyków oraz nieprzestrzegania prawa. Tymczasem Wilson informuje byłego pacjenta, u którego uprzednio zdiagnozował nieuleczalnego raka, że będzie żył, a on nie przyjmuje tego za dobrą nowinę.
House podejrzewa, że w tajemniczy sposób sparaliżowana kobieta (Janel Moloney) zachowuje dla siebie informację o kluczowym znaczeniu – ale być może nic nie może na to poradzić. Ponadto House manipuluje wymianą prezentów świątecznych między pracownikami swojego zespołu, chcąc ich ze sobą poróżnić.
House musi uciec się do diagnozowania poprzez kamerę internetową, gdy pewna pani psychiatra (Mira Sorvino), która utknęła w stacji badawczej na Antarktydzie, z ograniczonym dostępem do leków, zapada na tajemniczą chorobę. Tymczasem Wilson umawia się z kimś nowym, a House usiłuje dowiedzieć się, kto to jest. Ponadto jasno wyraża swoje niezadowolenie z powodu nowego zarządzenia szpitala, który nałożył pacjentom opłaty za korzystanie z telewizji kablowej, co sprawia, że nie może już oglądać swoich ulubionych seriali w sali „facetów w śpiączce” (z wyjątkiem wtorków).
Była producentka muzyczna, która niedawno i dość niespodziewanie zaczęła wyznawać chasydzki judaizm, mdleje na swoim weselu, a House podejrzewa, że powody nagłego nawrócenia mogą mieć również coś wspólnego z jej tajemniczą chorobą. Tymczasem Wilson umawia się z kobietą, której osobowość bardzo przypomina House’a.
House podejrzewa, że pacjent z izby przyjęć o pogodnym usposobieniu ma większy problem niż początkowo zdiagnozowano. Ponadto facet wydaje mu się zbyt miły. Tymczasem House i Amber (Anne Dudek) walczą o czas, który mogą spędzać z Wilsonem, a Cuddy domaga się, aby jej nieznośny podwładny ocenił pracę członków swojego zespołu.
House wierzy, że aktor (Jason Lewis) z jego ulubionej opery mydlanej jest poważnie chory po tym, jak zauważa objawy oglądając telewizję. Postanawia zatem interweniować. Amber i Wilson przeżywają swoją pierwszą kłótnię, ku uciesze House’a, a Cuddy usiłuje zachowywać pozory, gdy w szpitalu niespodziewanie pojawia się pewien inspektor.
House wierzy, że aktor (Jason Lewis) z jego ulubionej opery mydlanej jest poważnie chory po tym, jak zauważa objawy oglądając telewizję. Postanawia zatem interweniować. Amber i Wilson przeżywają swoją pierwszą kłótnię, ku uciesze House’a, a Cuddy usiłuje zachowywać pozory, gdy w szpitalu niespodziewanie pojawia się pewien inspektor.
House jest nadal unieruchomiony z powodu obrażeń odniesionych w wypadku autobusu. Wciąż jednak stara się sobie przypomnieć objawy, jakie zauważył u współpasażerki, której stan gwałtownie się pogarsza. Zamglone wspomnienia House’a związane z wypadkiem mogą jednak zagrozić jego przyjaźni z Wilsonem.
Uwolniony od bólu House jest w biegu. Dosłownie. Po ośmiu tygodniach rehabilitacji po postrzale, biega do szpitala, gdzie czekają na niego pacjenci. Jednym z nich jest niemówiący mężczyzna, sparaliżowany od szyi w dół (rezultat raka mózgu), który wjechał swoim wózkiem inwalidzkim do basenu. Drugim jest sparaliżowana, młoda kobieta, która doznała urazu podczas ćwiczeń jogi. Nie ma jednak dowodu na uszkodzenie kręgosłupa. House bierze oba przypadki, ponieważ, jak twierdzi, chce pomagać pacjentom.
Siedmioletni chłopiec wyskakuje z okna swojej sypialni po tym, jak mówi rodzicom (nie po raz pierwszy), że ścigają go kosmici. Ma również niewytłumaczalne krwawienie i narzeka na metalowy chip na swoim karku. Tymczasem Cameron dowiaduje się, że Cuddy i Wilson „starają się nauczyć House’a pokory”, a ból w nodze skwaszonego doktora powraca. Nie jest tak źle jak przed operacją, ale House obawia się, że ketamina nie działa. W każdym razie znowu bierze Vicodin.
Uznany, 71-letni badacz raka (Joel Grey) traci przytomność w swoim laboratorium. Problem może leżeć w jego sercu lub płucach. House i jego zespół tego nie wiedzą. Ale wie to badacz, który nie chce, żeby się dowiedzieli. Po prostu pragnie umrzeć. Tymczasem House ponownie korzysta z laski, ale to nie powstrzymuje go od zwrócenia uwagi na bardzo atrakcyjną, 17-letnią córkę pacjenta przychodni, która się nim zaczyna w niezwykły sposób interesować.
Dziesięcioletni, autystyczny chłopiec trzyma się za klatkę piersiową i krzyczy z bólu, ale kolejne badania nic nie wykazują. Tymczasem House zakłóca pracę szpitala, ponieważ Cuddy nie zamierza wymienić wykładziny położonej w jego biurze po strzelaninie, a ten chce mieć z powrotem swoją starą, zakrwawioną. Natomiast Ali (Leighton Meester), 17-latka zadurzona w House’ie, pojawia się ponownie w przychodni i chce, żeby doktor ją zbadał, więc zdejmuje bluzkę.
Młoda, rasowo mieszana para (Jurnee Smollett i Raviv Ullman) cierpi na ostry ból brzucha krótko po tym, jak chłopak ratuje dziewczynę przed gwałtem podczas próby napadu w restauracji. Wkrótce ona zapada w śpiączkę. Tymczasem House nie pochwala uwagi, którą Wilson poświęca nowo zatrudnionej pielęgniarce. Natomiast Cuddy domaga się, by House przeprosił pacjenta przychodni (David Morse), którego niegrzecznie potraktował.
Ważący 300 kilogramów mężczyzna (Pruitt Taylor Vince) zostaje przywieziony w stanie śpiączki do szpitala. Wkrótce się budzi, wydaje się że ozdrowiał i domaga się wypisania. Jednakże przyczyna śpiączki pozostaje niejasna. Tymczasem problemy House’a z Michaelem Tritterem (David Morse), pacjentem, którego obraził w przychodni, ulegają pogorszeniu.
House podejrzewa, że choroba pacjenta ma podłoże genetyczna i potrzebna jest mu historia rodziny. Jednak jedynym żyjącym krewnym jest jego ojciec (John Larroquette), który przebywa od 10 lat w stanie wegetatywnym. Tymczasem Wilson konfrontuje House’a w kwestii ukradzenia jego bloczku z receptami, a Tritter (David Morse) wypytuje Cameron, Chase’a i Foremana, usiłując przyskrzynić House’a za posiadanie narkotyków.
Pewien 18-latek (Patrick Fugit), który jest jedynym żywicielem swojego brata i siostry doznaje ataku serca w trakcie pracy w restauracji organizującej imprezy dla dzieci, a House obraca jego diagnozę w grę dla swojego personelu. Tymczasem Tritter doprowadza do tego, że DEA (Agencja ds. Zwalczania Narkotyków) unieważnia Wilsonowi możliwość wypisywania recept, co sprawia, że House musi znaleźć nowe źródło Vicodinu, w miarę jak zaczyna go boleć ramię.
Ledwo 6-latka z potwornym bólem brzucha dojeżdża do szpitala, a jej rozwiedzeni rodzice już zaczynają skakać sobie do gardeł. Tymczasem Cuddy ogranicza dostęp House’a do Vicodinu, a jego zwiększający się poziom bólu sprawia, że trudniej z nim wytrzymać niż zwykle. Natomiast Tritter (David Morse) przesłuchuje Foremana, Chase’a i Cameron osobno, podchodząc do każdego z nich w zaskakująco odmienny sposób.
Wilson załatwia House’owi układ z Tritterem (David Morse), przez co jest krytykowany nie tylko przez House’a, który przysięga, że się na to nigdy nie zgodzi, ale również przez Cuddy i Cameron. Tymczasem Cuddy odcina coraz bardziej zdesperowanego House’a od Vicodinu i zdejmuje go z prowadzenia przypadku, którym zajmuje się zespół – 15-letniej osoby, która przyjechała do szpitala z zapadniętym płucem i anemią, a jej stan się wkrótce pogarsza.
Przed swoją rozprawą w sądzie, House ma coś do powiedzenia Tritterowi (David Morse), w miarę jak leczy strażaka (Tory Kittles), który się trzęsie po tym, jak prosto z pożaru trafia do szpitala. Lecz potem odrzuca prośbę swojego zespołu o uwagi na temat przypadku i zgłasza się na odwyk.
Cuddy przydziela House’a do pracy na pełen etat w przychodni, a ten zachowuje się dziwniej niż zazwyczaj. Następnie ofiara gwałtu (Katheryn Winnick), która jest fizycznie zdrowa i powinna pójść do psychiatry domaga się zamiast tego rozmowy z Housem. Tymczasem bezdomny mężczyzna (Geoffrey Lewis) z rakiem płuc w fazie terminalnej odmawia leczenia paliatywnego i zaczyna pogrywać na emocjach Cameron.
Pewien 16-latek przestaje oddychać podczas pieszczot ze swoją dziewczyną. Lekarze nie są w stanie stwierdzić co jest nie tak, a co gorsza, jego cygańscy rodzice instynktownie nie ufają medykom. Tymczasem Cuddy przydziela miejsce do parkowania dla inwalidów House’a nowej pracownicy szpitala (Wendy Makkena), która jeździ na wózku inwalidzkim, ponieważ jak ujmuje to Cuddy: „osoba, która jest w gorszej kondycji powinna mieć lepsze miejsce”. House nie załatwi tego na leżąco, ale na siedząco – w wózku inwalidzkim.
16-letnia ofiara wypadku samochodowego jest niewrażliwa na ból. Jest również niezmiernie uparta i zaniepokojona stanem matki, która znacznie bardziej ucierpiała w wyniku całego zdarzenia. House zaczyna się szczególnie interesować dziewczyną. Ciekawi go również randka Cuddy z mężczyzną, którego poznała przez Internet i wciąż znajduje sposoby, aby jej to utrudnić. Natomiast dziewczyna Foremana, pielęgniarka Wendy, zaplanowała dla nich wyjazd z okazji Walentynek.
35-letni sawant (Dave Matthews) doznaje silnego skurczu ręki podczas recitalu fortepianowego. W miarę jak stan pacjenta szybko się pogarsza w szpitalu, House robi plany (oczywiście nikomu o tym nie mówiąc) wyjazdu do Bostonu. Doktor również ukradkiem zleca badania krwi pacjenta o nazwisku Luke N. Laura.
Cuddy przydziela House’a do leczenia weterana z Iraku, który narzeka na syndrom Zatoki Perskiej i jest jednocześnie bratankiem znaczącego darczyńcy szpitala. Doktor rozpoznaje twarz pacjenta – z koszmaru, który śnił mu się poprzedniej nocy. Tymczasem House ma problem z chodzeniem do łazienki, a Cameron i Chase angażują się w „seks bez zobowiązań”.
Będąca w ciąży, 42-letnia fotografka celebrytów (Anne Ramsay) dostaje udaru podczas sesji zdjęciowej gwiazdora rocka (Tyson Ritter zespołu All-American Rejects), a wkrótce jej nerki i wątroba zaczynają również odmawiać posłuszeństwa. House podejrzewa, że sprawcą jest płód, ale matka nie chce słyszeć o aborcji, a Cuddy jednoznacznie ją wspiera. Tymczasem House postanawia, że chce wziąć urlop, a Cuddy zamienia słowo z Cameron na temat jej związku z Chasem.
House i Cuddy muszą zmierzyć się z medycznym kryzysem w znajdującym się w powietrzu samolocie, którym wracają z sympozjum w Singapurze. Wszystko zaczyna się, gdy pasażer z pierwszej klasy nagle zaczyna chorować. House podejrzewa zapalenie opon mózgowych. Wkrótce zaczynają chorować kolejne osoby, w tym Cuddy. Z powrotem w szpitalu, Chase, Cameron, Foreman i Wilson zmagają się z ustaleniem, co zabija 58-letnią kobietę, która straciła przytomność na krótko przed uprawianiem seksu z luksusową prostytutką.
Pewna 6-latka traci przytomność z powodu zapalenia osierdzia, a następnie ma udar. To nie powinno przydarzyć się komuś tak młodemu. A potem Chase i Cameron znajdują zakrwawiony podkoszulek w otworze wentylacyjnym w jej sypialni. Tymczasem 8-letni brat dziewczynki zadurza się w Cameron, która sprzecza się z Chasem odkąd ze sobą zerwali. Natomiast House daje Wilsonowi parę biletów do teatru, a potem robi się zazdrosny, gdy ten idzie na przedstawienie z Cuddy, okazując to w nieoczekiwany sposób.
Wszyscy lekarze starają się dowiedzieć, co jest nie tak z 28-letnią oszustką, która traci przytomność po tym, jak jej mózg „zastyga”, a dla Foremana przypadek ten staje się osobisty. Pacjentka mówi mu, że wydaje jej się, iż ten jej zbyt wysoko nie ceni, ponieważ mają podobne pochodzenie – od którego on uciekł, a ona nie. Tymczasem niespodziewanie przyjeżdżają rodzice Foremana (Charles S. Dutton i Beverly Todd). House pogrywa na emocjach jednej z byłych żon Wilsona (Jane Adams), a Wilson i Cuddy idą na kolejną randkę.
14-latek z białaczką potrzebuje przeszczepu szpiku od swojego 10-letniego brata, co ma uratować mu życie, ale u młodszego chłopca rozwija się infekcja, która nie tylko nie pozwala mu na bycie dawcą, ale może go również zabić. Tymczasem House krytykuje Wilsona za jego sposób traktowania rodziców chłopców. Natomiast w domu, nowy współlokator House’a – były pies Wilsona Hector – gryzie wszystko, co znajdzie się w jego zasięgu.
19-latka (Lyndsy Fonseca) kaszle krwią, a jej stan wkrótce się pogarsza. House podejrzewa, że jej ciało jest „zdezorientowane” i wydaje mu się, że ma infekcję, chociaż żadnej nie można znaleźć. Trzyma się tej diagnozy z uporem większym niż zwykle oraz dziwnie się zachowuje w innych sytuacjach. Tymczasem Foreman składa oficjalną rezygnację, a House leczy pacjenta, który oszukuje swoją dziewczynę wegankę (Piper Perabo) w kwestii swojej diety.
Bardzo ordynarny 16-latek (Nick Lane) traci przytomność po bójce na pięści z innym nastolatkiem, którego właśnie ograł w szachy. Najpierw narzeka na ból głowy, ale wkrótce zaczynają nie funkcjonować jego organy. Tymczasem ktoś wykonał telefon i odwołał rozmowę o pracę, którą Foreman umówił w prestiżowym szpitalu w Nowym Jorku, a podejrzenie natychmiast pada na House’a.
Niedomagająca kobieta, która uciekła z Kuby, aby House mógł ją leczyć, zostaje odratowana na morzu, ale jej dokumentacja medyczna ginie we wraku łodzi. Tymczasem nieuchronne odejście Foremana z Princeton-Plainsboro popycha House’a do podjęcia szybkiej decyzji.
House walczy o uratowanie życia nieprzewidywalnego, skazanego na śmierć więźnia (LL Cool J), który traci przytomność na spacerniaku po tym, jak słyszy „głosy” czterech zamordowanych przez niego osób. Samo doprowadzenie go do szpitala wymaga prawnej gimnastyki, a niedawno zatrudnionej ponownie prawniczce szpitala Stacy Warner (Sela Ward) udaje się to przeprowadzić – bez wiedzy Cuddy. Tymczasem Cameron nie chce uwierzyć w diagnozę raka płuc u młodej kobiety.
Cierpiąca na raka dziecięca pacjentka (Sasha Pieterse) ma halucynacje z niewiadomych powodów i odważnie przechodzi przez wiele badań, w celu określenia przyczyny – zbyt odważnie, co wzbudza podejrzenia House’a. Wydaje mu się, że jej odwaga może być objawem guza mózgu. Tymczasem w przychodni House musi poradzić sobie z młodym człowiekiem, który bezskutecznie starał się poprawić swój wygląd.
Młody pan złota rączka (Ignacio Serricchio), pracujący dla Cuddy, spada z jej dachu, a w szpitalu jego stan ulega pogorszeniu. Tymczasem czarnoskóry pacjent przychodni narzeka na rasizm, gdy Foreman zapisuje mu leki na obniżenie ciśnienia skierowane do czarnej populacji.
Pewien lekarz (Ron Livingston), znany ze swojej pracy humanitarnej w Afryce, traci przytomność podczas wygłaszania prezentacji przed zarządem firmy farmaceutycznej. Zakłada, że ma gruźlicę, ale House, który (co nie dziwi) drwi z misji doktora, podejrzewa, że to coś innego. Tymczasem rozkazującemu pacjentowi przychodni nie podoba się sposób traktowania przez Foremana i składa Cuddy zażalenie. Problem z tym, że Foreman w tym czasie nosił plakietkę z nazwiskiem House’a.
Pewien lekarz (Ron Livingston), znany ze swojej pracy humanitarnej w Afryce, traci przytomność podczas wygłaszania prezentacji przed zarządem firmy farmaceutycznej. Zakłada, że ma gruźlicę, ale House, który (co nie dziwi) drwi z misji doktora, podejrzewa, że to coś innego. Tymczasem rozkazującemu pacjentowi przychodni nie podoba się sposób traktowania przez Foremana i składa Cuddy zażalenie. Problem z tym, że Foreman w tym czasie nosił plakietkę z nazwiskiem House’a.
Mistrz kolarstwa ma problem z oddychaniem podczas wyścigu i traci przytomność. House podejrzewa doping i ma rację. Ale facet nie reaguje na leczenie. Tymczasem House i Stacy (Stela Ward) dogadują sobie nawzajem zanim House konfrontuje się z jej mężem, Markiem (Currie Graham), podczas terapii jego grupy wsparcia.
Utarczka z Housem sprawia, że pewien chory na AIDS gej (Matthew John Armstrong) ląduje w szpitalu, gdzie dostarcza niezgodnemu diagnoście medycznej zagadki, a ta jest zagmatwana – mężczyzna kaszle krwią na Cameron, która zaczyna się nietypowo zachowywać. Gdzie indziej, House odkrywa niezwykły (chociaż wcale nie nietypowy) sposób na spędzenie czasu ze Stacy.
Chase źle diagnozuje kobietę z wrzodem, a retrospektywne obrazy (opowiedziane z różnych punktów widzenia) analizują przypadek, w miarę jak jej stan się pogarsza. Stacy (Sela Ward) przepytuje jego i House’a w tej kwestii po tym, jak pacjentka umiera i przed dyscyplinarnym przesłuchaniem szpitalnym.
W sali zakładów na torze wyścigów konnych, House poznaje dużo pijącą i bystrą kobietę (Cynthia Nixon) zanim ta dostaje drgawek. Później w szpitalu wydaje się dziwnie nieporuszona, gdy Cameron mówi jej, że cierpi na szybko zabijającego raka trzustki. Tymczasem w obliczu dyscyplinarnego przesłuchania Chase’a, Foreman tymczasowo zarządza zespołem, ale to nie oznacza, że zostanie obdarzony szacunkiem przez swojego nowego podwładnego – House’a.
Podczas gdy House i Stacy przebywają w Baltimore, by bronić jego sposobu wystawiania rachunków firmie ubezpieczeniowej, znany dziennikarz (Michael O’Keefe), który w przeszłości nadużywał narkotyków, traci przytomność, uderza się w głowę i nagle może jedynie mamrotać. Cameron, Chase i Foreman nie są zgodni co do diagnozy. W miarę jak stan pacjenta się pogarsza, House dostępny jest telefonicznie, ale on i Stacy utknęli na lotnisku z powodu śnieżycy.
34-letnia super mama zostaje hospitalizowana po tym, jak drgawki w jej ramionach doprowadzają do wypadku samochodowego. Potem kobieta dostaje wylewu. Tymczasem Stacy i House próbują uporać się ze swoim zbliżeniem w Baltimore, a Cameron ma opory w związku z badaniem, które w końcu określi czy jest zarażona wirusem HIV.
16-latek, który rozbija swojego quada, zostaje poważnie poparzony. Następnie pojawiają się u niego problemy z sercem oraz dysfunkcja mózgu, jak również drgawki. Tymczasem House ma okazję zrewanżować się lekarzowi, który go wydał, gdy ten oszukiwał podczas studiów medycznych 20 lat temu. Lekarz ten wymyślił terapię migreny, która House’owi wydaje się fałszywa, zatem postanawia tego dowieść eksperymentując na sobie.
15-letnia supermodelka traci przytomność na wybiegu po tym, jak widzi podwójnie i w sposób niewytłumaczalny atakuje inną modelkę. W szpitalu, cierpi na utratę pamięci krótkotrwałej, a badania toksykologiczne wskazują na obecność heroiny w jej organizmie. Ale czy narkotyk może maskować jej chorobę? Tymczasem żadna ilość Vicodinu nie jest w stanie zamaskować pogarszającego się bólu nogi House’a.
Pewien mężczyzna (Howard Hesseman) dostaje drgawek, a potem bakteria atakuje jego serce, więc potrzebuje natychmiastowego przeszczepu. Jednak jedyna potencjalna dawczyni cierpiała na tajemniczą chorobę, która sprawia, że jej serce jest bezużyteczne. Tak bynajmniej wynika z badań. House nie ma zamiaru pozwolić, by one lub standardowa etyka lekarska stanęły mu na drodze.
Pewien mężczyzna przestaje oddychać podczas ostrego seksu ze swoją żoną (Samantha Mathis), a następnie dostaje zabójczo swędzącej wysypki, ale takie objawy zaprzeczają wynikom badań. Tymczasem diagnoza House’a wskazuje, że pracoholik z Wall Street ma opryszczkę. Mężczyzna przysięga, że uprawiał seks jedynie ze swoją żoną, która przysięga (na głos Cuddy), że również go nie zdradziła. A Wilson, który wkrótce zostanie znowu singlem, wprowadza się do House’a. W istocie całkiem niedobrana z nich para.
16-letnia dziewczyna (Michelle Trachtenberg) z historią reakcji alergicznych i przeszczepionym sercem doznaje szoku w domu, a następnie w szpitalu cierpi na zastoinową niewydolność serca. „Mamy dwa elementy z dwóch różnych układanek” mówi zadziwiony Foreman. Tymczasem House okazuje się przewidywalnym, trudnym współlokatorem dla Wilsona.
Zaburzenia jelitowe u 6-latka prowadzą do niewydolności nerek i przysadki. To samo przydarzyło się 73-letniej kobiecie, która 12 lat temu zmarła w ciągu jednego dnia pod okiem House’a, który teraz jest zdeterminowany, by się to nie powtórzyło. Cuddy leczyła przedtem chłopca, ale nie ma pojęcia jak jest chory, ponieważ znajduje się w lobby na dole, dużo pijąc podczas charytatywnego turnieju pokera, a House nie ma zamiaru jej o tym powiadomić.
Młoda kobieta (Jayma Mays) połyka butelkę tabletek nasennych – nie po to, aby się zabić, ale zasnąć, czego, jak twierdzi, nie robiła od 10 dni. Jej stan się pogarsza, ale jej partnerka (Dahlia Salem) jest w idealnej sytuacji, by jej pomóc. Tymczasem House wciąż zasypia, ponieważ mieszkanie z Wilsonem zaburzyło jego rytm snu. A Cameron jest wściekła na Foremana za podwędzenie jej pomysłów na artykuł w czasopiśmie medycznym i na House’a, że mu na to pozwolił.
15-letni uzdrowiciel za pomocą wiary (Thomas Dekker) traci przytomność po tym, jak kładzie ręce na staruszce w chodziku. Rezonans magnetyczny wykazuje nieprawidłowość mózgu, ale chłopak nie chce jej leczyć, bojąc się, iż wpłynie to na jego dar uzdrawiania. Podczas pobytu w szpitalu, nastolatek wykorzystuje umiejętności do leczenia umierającej pacjentki Wilsona (Tamara Braun). Gdzie indziej, Wilson wyprowadza się z mieszkania House’a, ale nadal chce grywać z nim w cotygodniową partyjkę pokera.
Skorumpowany gliniarz (Scott Michael Campbell) śmieje się, gdy przyskrzynia podejrzanego i nawet zabawne wydaje mu się, gdy ten do niego strzela. Ale rana postrzałowa nie jest przyczyną niebezpieczeństwa, w którym się znajduje. Tymczasem Foreman od razu zaczyna darzyć funkcjonariusza antypatią. Faktycznie, gdy jego stan ulega pogorszeniu, Foreman zaczyna się śmiać. Lekarz się również rozchorowuje.
Teraz przychodzi kolej na Foremana, który ślepnie i cierpi z powodu dręczącego bólu od tego, co przytrafiło się funkcjonariuszowi Joemu Lurii, a zagmatwany House używa swojego szczura, Steve’a McQueena, by sprawdzić, co ten może wywąchać w zatłuczonym mieszkaniu policjanta.
Matka niemal topi swojego nowo narodzonego syna, gdy ma napad drgawek podczas jego kąpieli, ale nie to spowodowało jego poważną chorobę. Natomiast „drgawki” matki okazują się nie być wcale drgawkami. Tymczasem Chase zaczyna pracę na oddziale intensywnej terapii noworodków, Cuddy i Wilson jedzą razem kolację, a Foreman wraca do pracy, chociaż jego umysłowa przenikliwość nie w pełni powróciła do dawnej formy.
16-letnia ofiara huraganu Katrina dostaje wstrząsu kardiogennego po tym, jak miała halucynacje podczas lotu samolotem. W szpitalu, jej ojciec ma się dobrze, ale stan dziewczyny szybko się pogarsza. Przypadek ten budzi osobiste zainteresowanie House’a, ponieważ ojciec ofiary (D.B. Sweeney) – który dopiero niedawno dowiedział się, że jest jej ojcem – to jego dawny kolega z zespołu. House sceptycznie podchodzi do ojcostwa swojego starego przyjaciela. Jest również sceptyczny odnośnie decyzji Cuddy, by mieć dziecko za pomocą sztucznego zapłodnienia. A jego noga boli bardziej niż zwykle.
House zostaje postrzelony, ale to nie powstrzymuje go od pracy nad irytującym przypadkiem, którym się zajmował przed atakiem. Ma jednak do niego niezwykłe podejście. Jeżeli chodzi o niego samego, chirurg, który go operował był w stanie zlikwidować ból w jego nodze, ale House nie jest mu za to specjalnie wdzięczny. Przede wszystkim martwi się, jak to wpłynie na jego umysł.
29-letnia przedszkolanka (Robin Tunney) cierpi z powodu tajemniczych napadów drgawek, których nikt z diagnostycznego zespołu dr Grega House’a nie jest w stanie wytłumaczyć.
Szesnastolatek miewa nocne koszmary po tym, jak został uderzony w głowę piłką do gry w lacrosse, a House natychmiast podejrzewa, że chłopak jest ofiarą seksualnego molestowania. Później zmienia diagnozę na stwardnienie rozsiane, a tej samej nocy młodzian znika ze swojego szpitalnego łóżka. W przychodni, House przyjmuje niemowlę, którego matka ma awersję do szczepień oraz mężczyznę z zainfekowanym kolanem, który jest prawie tak samo nieznośny jak House.
22-letni mężczyzna, który właśnie zgłosił w pracy chorobę, traci przytomność po uprawianiu seksu z narzeczoną. Jest więc naprawdę chory, ale na co? Tymczasem House wypróbowuje swój nieuprzejmy i sarkastyczny styl porozumiewania się na wszystkich pacjentach przychodni jednocześnie.
House wizytuje dwoje niemowląt na noworodkowym oddziale intensywnej terapii i natychmiast ustala, że po szpitalu rozchodzi się infekcja. Ma rację, oczywiście, ale co ją spowodowało? Jego podejście jest na swój sposób salomonowe. Tymczasem jedną z pacjentek House’a w przychodni jest młoda kobieta, która ma coś, co on nazywa „pasożytem”.
W okresie świąt Bożego Narodzenia w przychodni pojawia się zakonnica z objawami przypominającymi stygmaty, a wstępne leczenie House’a (na reakcję alergiczną) prawie ją zabija. Następujące po tym wysiłki nic nie dają, co prowadzi do wielu autorefleksji.
38-letnia psychicznie chora kobieta (Stacy Edwards) ma zator płucny, coś, czego nie powinna mieć w jej wieku. Intryguje to House’a na tyle, że chce ją poznać (a nie tylko leczyć jej przypadłość). Osobą znającą zbyt dobrze realia życia kobiety jest jej nastoletni syn, który wspiera ją o wiele bardziej niż ona jego.
31-letnia kobieta (Mindy Crist) przesypia 18 godzin dziennie, a kiedy nie śpi jest rozdrażniona. Nie jest to depresja, ale choroba może okazać się śmiertelna, o ile House nie wymyśli, co to może być.
Coś zatruło ucznia liceum, który zachorował podczas egzaminu z matematyki, a House i jego zespół muszą wykoncypować co to było, jednocześnie walcząc z matką młodego człowieka, która żadnemu z nich nie ufa. W przychodni, tymczasem, House przyjmuje starszą pacjentkę (Shirley Knight) na badania z powodu zmiany osobowości – kobieta nagle okazuje się bardzo zainteresowana seksem.
Sparaliżowany od pasa w dół muzyk jazzowy (Harry Lennix) traci przytomność podczas sesji nagraniowej. Jego lekarz z Los Angeles (David Conrad) leczy go na stwardnienie zanikowe boczne, a pacjent podpisuje deklarację o nie podejmowaniu przez lekarzy resuscytacji w przypadku ustania oddechu lub krążenia. Jednak to wcale nie powstrzymuje House’a.
Bezdomna, niezidentyfikowana kobieta (Leslie Hope) mdleje podczas konfrontacji z policją, a potem ma napad w szpitalu. Okazuje się być utalentowaną rysowniczką, która choruje na cukrzycę i miewa drgawki. Wilson podejrzewa raka jajników, a Foreman uważa, że pacjentka udaje. House, oczywiście, reprezentuje inny punkt widzenia. Ma również inną publiczność – dwóch studentów medycyny, którzy uczą się jak zbierać dane na temat przypadków.
16-latek zaczyna krwawić na krótko przed wypadkiem samochodowym, przez który ląduje w szpitalu, a objawy wskazują na nieuchronną śmierć. Tymczasem Cuddy sugeruje nieortodoksyjny sposób na odstawienie House’a od leków przeciwbólowych. Ten się zgadza, co prowadzi do nieprzyjemnych konsekwencji dla wszystkich zainteresowanych.
Miotacz z ligowej drużyny, z historią nadużywania narkotyków (Scott Foley), zaczyna mieć łamliwe kości. Przyczyną mogą być sterydy, ale pacjent nalega, że jest czysty, co potwierdzają badania. Nie wydaje się również, żeby miał raka. A w przychodni, House przyjmuje, jeżeli można to tak nazwać, pięciu pacjentów w trzy minuty. Tymczasem Foreman spotyka się z atrakcyjną przedstawicielką firmy farmaceutycznej, a House i Cameron spędzają razem towarzyski wieczór, biorąc udział w wyścigu ciężarówek-potworów.
12-latek, który mówi, że jest przeklęty, traci przytomność po tym, jak wykazuje objawy zapalenia płuc i dostaje wysypki. Przesiadywał na zakurzonym strychu i zadrapał się w ramię. Żaden z lekarzy nie znajduje przyjemności przebywania w towarzystwie bogatego i bardzo wymagającego ojca chłopca (Nestor Carbonell). Tymczasem ojciec Chase’a (Patrick Bauchau), znakomity reumatolog, przyjeżdża z Australii, ale syn wcale nie jest zadowolony z jego wizyty.
Podczas gdy House leczy 32-letnią dyrektor firmy kosmetycznej, której ból w nodze okazuje się o wiele bardziej poważny, szpital wprowadza nowego członka zarządu (Chi McBride). Ofiarował placówce 100 milionów dolarów i teraz chce nią zarządzać. Co nie dziwi, nie jest zadowolony ani z House’a, ani z jego oddziału.
Mafioso, który ma właśnie zostać objęty programem ochrony świadków, traci przytomność przed złożeniem zeznań. Jego śpiączka nie trwa długo, ale coś naprawdę niedobrego dzieje się z jego wątrobą. Tymczasem Vogler zleca Cuddy zwolnienie House’a, podczas gdy House usiłuje dowiedzieć się, kto zdradził Voglerowi, że skłamał komisji ds. transplantacji. Natomiast w przychodni, House musi poradzić sobie z dwulatkiem, który wciąż wkłada sobie przedmioty do nosa.
Vogler (Chi McBride) zmusza House’a do zwolnienia jednego z członków jego zespołu. Ale którego? House pozwala im o to zawalczyć, w miarę jak zmagają się z uratowaniem 10-latki, która przeżyła zawał serca. Tymczasem pewna kobieta z ogromnym brzuchem nie chce słyszeć o tym, że jest w ciąży.
Vogler proponuje House’owi sposób na rozwiązanie problemów z personelem. Tymczasem pewien senator (Joe Morton) z prezydenckimi ambicjami nie wierzy, gdy House mówi mu, że ma AIDS. Pacjentka przychodni (Mindy Crider) nie wierzy, że miała poronienie. Twierdzi, iż od roku nie uprawiała seksu.
Dla Voglera nadszedł czas rewanżu po przemowie House’a, co prowadzi do spotkań zarządu, przy których blednie Donald Trump. Jednak House jest skupiony na swoich pacjentach – mającej problem z przełykaniem, ciężarnej 39-latce oraz cierpiącemu na niedowagę niemowlęciu, któremu rodzice zaaplikowali wegańską dietę. Opieka społeczna twierdzi, że jest to równoznaczne z molestowaniem dziecka.
Podczas wybuchu epidemii zapalenia opon mózgowych, która opanowuje szpital, 12-letnia zawodniczka wykonująca skoki do wody wykazuje wiele objawów tej choroby, jak również innych. Tymczasem gdy Vogler znika z pola widzenia, House proponuje Cameron powrót do pracy w jego zespole.
Cameron wraca pod jednym warunkiem – takim, że House pójdzie z nią na randkę. Tymczasem w przychodni House gromi młodego człowieka (John Cho), po czym ten ma udar, który będzie pierwszym z wielu. House odgrywa również rolę miłosnego arbitra dla pary po siedemdziesiątce (June Squibb i Peter Graves).
Była dziewczyna House’a (Sela Ward), która kiedyś pracowała w szpitalu jako prawniczka chce, aby House dowiedział się, co dolega jej mężowi. Tymczasem posępny lekarz zostaje przekonany do nauczania studentów medycyny kursu z diagnostyki, a jego wykład ilustrują sekwencje fantastyczne.
Była dziewczyna House’a – Stacy (Sela Ward) załatwia, żeby ten zbadał jej męża, który doświadcza niewytłumaczalnego bólu brzucha oraz zmian nastroju. Inni lekarze twierdzą, że powodem jest stres, ale Stacy myśli co innego. Wydaje jej się również, że ona i House wciąż coś do siebie czują.